چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۰۵۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۳/۲۸ - ساعت ۹:۵۱
طیبی:

حل مشکلات جامعه از طریق بازگشت مجدد به اندیشه های امام خمینی (ره) میسر است

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: برای حل مشکلات امروز نیازمندیم که بازگشت مجدد به اندیشه‌های امام خمینی (ره) داشته باشیم.
حل مشکلات جامعه از طریق بازگشت مجدد به اندیشه های امام خمینی (ره) میسر است,

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس،  حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی در نشست خبری امروز گفت: ما در جهاد دانشگاهی تلاش کردیم ثابت کنیم حرف امام درست است که اگر اراده کنیم و بخواهیم می‌توانیم. در حوزه سلول‌های بنیادی و پژوهشی توانستیم جزو چند کشور دنیا و صاحب این علم شویم و قطعه سازی در بدن و سلول درمانی را آغاز کنیم.

وی ادامه داد: بزرگترین کارخانه تولید سلول‌های بنیادی غرب آسیا با کمک ستاد فرمان امام و جهاد دانشگاهی اجرایی شد.

رئیس جهاد دانشگاهی خاطر نشان کرد: هنوز اراده نشده اگر در حوزه‌ای مشکل داریم آن را حل کردیم هر جا اراده شده مشکلات حل شده و نشان دادیم توان انجام کار‌های بزرگ در کشور وجود دارد برگزاری این همایش باعث می‌شود که بازگشت مجددی به اندیشه‌های امام داشته باشیم تا مشکلات امروز ما که ناشی از این است که اندیشه‌های امام را پیروی نمی‌کنیم، حل شود.

 همچنین عیسی علیزاده معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در این  نشست خبری گفت: مرکز امام و انقلاب جهاد دانشگاهی از سال ۸۳ آغاز به کار کرد و اصلی‌ترین هدف این مرکز آشنایی دانشجویان با نگرش‌ها و اندیشه‌های امام خمینی است که با برگزاری شش دوره جشنواره طریق جدید با سایر فعالیت‌ها در تحقق این هدف گام برداشته است.

وی افزود: فعالیت‌های مربوط به این مرکز به صورت مستمر در واحد‌های جهاد دانشگاهی تهران و استان‌ها برگزار می‌شود و این همایش نیز محصول همین مرکز است که با تفاوت‌های عمده‌ای با سایر برنامه‌ها برگزار خواهد شد.

علیزاده ادامه داد: تفاوت این همایش با سایر برنامه‌ها این است که بعد از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی نیاز بود که برخی از اندیشه‌های امام بازخوانی شوند که برای این هدف شورای سیاست گذاری این همایش تشکیل و اولین دوره در خصوص اندیشه‌های امام در علم سیاست خارجی و داخلی برگزار شد.

وی ادامه داد: هدف اصلی ما در جهاد دانشگاهی تحقق آرمان‌های انقلاب در فضای علمی و دانشگاهی است و هم چنین در سایر حوزه‌ها نیز فعالیت‌های ویژه‌ای را برگزار می‌کنیم.

علیزاده گفت: در حوزه قرآنی جهاد دانشگاهی مباحث پاسخ به شبهات دانشجویان، در حوزه اجتماعی برگزاری مناظره‌های دانشجویی که امسال نیز هفتمین دوره آن برگزار خواهد شد و اولین دوره مناظره به زبان انگلیسی برگزار شد و در نهایت جهاد دانشگاهی سعی دارد با انجام کار‌های متفاوت ارتباط حوزه و دانشگاه و صنعت را ایجاد کند.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com

برچسب ها:

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک