جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۰۵۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۳/۲۴ - ساعت ۲:۱۶

مجازات سنگین برای شکارچی غیر مجاز در اسفراین

عامل شکار کل و بز وحشی و حمل سلاح غیرمجاز در اسفراین به پنج سال حبس محکوم شد.
مجازات سنگین برای شکارچی غیر مجاز در اسفراین,
به گزارش عصر اترک به نقل از  سپهرآیین ، روح الله لایق رئیس اداره حفاظت محیط زیست اسفراین گفت: مهرماه سال ۱۳۹۶ مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان اسفراین حین گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده سالوک(دره توت) دو نفر شکارچی متخلف را به همراه لاشه یک کل وحشی و یک راس بز وحشی دستگیر نمودند.

وی افزود: متهم پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی گردید و در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری اسفراین، دادگاه با استناد به گزارش نیروهای محیط زیست، دفاعیات بلاوجه متخلف و سایر محتویات پرونده بزهکاری متهم را محرز و مسلم دانست.

لایق تصریح کرد: بنابراین دادگاه متهم را از بابت جرم نگهداری سلاح غیرمجاز به تحمل پنج سال حبس تعزیری و بابت شکار غیرمجاز جانوران وحشی متهم به سه سال حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی در حکم و ضبط سلاح مکشوفه به نفع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح محکوم نمود.

 وی در انتها گفت: با قطعی شدن رای، پرونده به واجد اجرای احکام ارجاع و متهم جهت گذراندن دوران محکومین خود (پنج سال حبس) روانه زندان خواهد شد.

همچنین بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضررو زیان وارده به محیط زیست  جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک کل وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است که متهم می بایست مبلغ دویست میلیون ریال را به حساب دولت واریز نماید./انتهای پیام

 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک