جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۰۴۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۳/۰۹ - ساعت ۳:۴۱

٢١ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد اسفراین چشم انتظار کمک های نقدی خیرین برای آزادی

فرماندار اسفراین در جلسه هم انديشي گلريزان شهرستان اسفراين گفت: ٢١ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد اسفراین چشم انتظار کمک های نقدی خیرین برای آزادی هستند.
٢١ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد اسفراین چشم انتظار کمک های نقدی خیرین برای آزادی,
به گزارش عصر اترک به نقل از سپهرآیین ، فرماندار شهرستان اسفراين در این جلسه ضمن خیر مقدم و آرزوي قبولي طاعات و عبادات اعضاي حاضر در جلسه  در ماه پر خير و بركت رمضان ،آزادسازي زندانيان جرايم غير عمد را موجب کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی دانست و در این باره گفت: زندانیان جرائم غیرعمد افرادی هستند که به دلیل انجام دادن فعلی به صورت غیرعمد روانه زندان شده اند و قطعا در آن سوی قضیه خانواده های آنان نیز با مشکلات فروانی مواجه شده اند و در این راستا چنانچه قدمی در مسیر کمک به آزادی این قشر از زندان برداشته نشود قطعا باید شاهد گسترش آسیب های اجتماعی فراوانی در جامعه باشیم.
وي افزود : اگر همه ما به بحث پيشگيري و کاهش آسيب هاي اجتماعي توجه نکنيم و بي تفاوت باشيم و بموقع براي براي پيشگيري از آن ها تدبيري نينديشيم؛ در واقع آسيب هاي اجتماعي همه ما را درگير خواهد كرد.
مقام عالي دولت در شهرستان اسفراين خواستار توجه ویژه به بحث تبلیغات گسترده جهت برگزاری جشن گلریزان شد و گفت: موسسه های خیریه، سازمان های مردم نهاد و شخصيت هايي كه مقبوليت خاصی در نزد آحاد مردم جامعه دارند بايد پيش قدم شوند و  ستاد دیه می بایست نهایت استفاده را از این نفوذ و تاثیر پذیری در جهت کمک به زندانیان جرایم غیر عمد و خانواده های آنان که از اقشار آسیب پذیر جامعه نیز می باشند ببرد.
وي در بخشی از سخنان خود با اشاره به برخی از سنت هاي ایام گذشته ، احاديث و آيات قرآني  مبنی بر کمک به همنوع و دردمندان ادامه داد: متاسفانه بسیاری از این سنت ها از بین رفته و یا در گذر زمان به فراموشی سپرده شده است که جا دارد با همتی همگاني برای احیای مجدد این سنن خداپسند و عمل هرچه بيشتر به اين احاديث و آيات قرآني اقدام کنیم.
نوروزي با بیان اینکه باید کمک به نیازمندان و آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد منحصر به ایام جشن گلریزان نشود تصریح کرد: در راستای استمرار آیین و سنت های خیر در جامعه بهتر است در طول سال نسبت به انجام کارهای خیر بیش از پیش اقدام کنیم.
بر اساس گفته وی، ٢١ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد شهرستان چشم انتظار کمک های نقدی خیرین برای آزادی خود و بازگشت به آغوش خانواده خود هستند.
فرماندار در ادامه ضمن تقدیر از ستاد ديه خراسان شمالي بیان داشت: مردم و خیرین حامیان اصلی ستاد دیه می باشند و همه ساله با حضور سبز خود دلگرمی اعضای هیأت امنای و سایر برگزار کنندگان جشن گلریزان بوده اند.

سيدآبادي رئيس اداره زندان اسفراين  نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد ستاد دیه در سال جاری و سنوات گذشته، ابراز اميدواري كرد كه امسال به مشابه سال هاي گذشته مسئولين و مردم در اين امر خداپسندانه مشاركت داشته باشند.
وی افزود: آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد توسط خیرین و اقشار مختلف مردم در جشن گلریزان باعث شده علاوه بر شناخته شدن ماه رمضان به ماه رحمت و مغفرت الهی، این ماه عزیز به ماه آزادی زندانیان دربند نیز شناخته شود.
ايشان خاطر نشان كرد زندانيان جرايم غير عمد با جرايمي مثل تصادف،حوادث كارگاهي،محكوميت هاي مالي و عدم پرداخت مهريه و نفقه در زندان به سر ميبرند.

در پایان این جلسه پیشنهادت مطرح شده از سوی حاضرین در جلسه جهت برگزاری با شکوه جشن گلریزان صورت جلسه و به تصویب حاضرین رسید و مقرر گرديد جشن گلریزان در اسفراين روز شنبه ١٢ خرداد ماه در محل سالن رخشي برگزار گردد.
مردم عزيز و خيرين محترم شهرستان مي توانند كمك هاي ماليشان را از طريق شماره حساب هاي
٨٨٨٨٨ بانك تجارت،شماره حساب ٠١٠٥٥٧٠٧٦٢٠٠٠ بانك ملي،شماره كارت ٥٨٥٩٨٣٧٠٠٠٤٢٦١٨٥ بانك تجارت و يا با شماره گيري#٧٧٧٧*٧٨٠*و  انتخاب استان مورد نظر و همچنين تماس با شماره تلفن ٧٢٢٣٩١٩-٠٥٨٣ مربوط به دبيرخانه جشن گلريزان در اين امر خداپسندانه مشاركت نمايند./انتهای پیام

 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک