جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۰۴۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۳/۰۵ - ساعت ۱:۵۹

حذف آبونمان ۲۷ میلیارد ریال منابع مالی شرکت گاز استان را کاهش داد

روابط عمومی شرکت گاز استان از کاهش 27 میلیارد ریالی منابع این شرکت بر اثر حذف آبونمان و هزینه خدمات مستمر از قبوض گاز خبر داد.
حذف آبونمان 27 میلیارد ریال منابع مالی شرکت گاز استان را کاهش داد,

به گزارش گروه دریافت خبر عصر اترک، پیرو حکم دیوان عدالت اداری در خصوص ابطال بخشنامه دبیر ستاد هدفمند کردن یارانه ها مبنی بر نحوه محاسبه آبونمان ثابت ماهانه برای مشترکان گاز طبیعی در 14 آذر ماه سال 96 و همچنین مصوبه شورای اقتصاد مربوط به دریافت هزینه خدمات مستمراز مشترکان گاز در دی‌ماه گذشته، حذف آبونمان و هزینه مستمر دردستور کار شرکت ملی گاز ایران قرار گرفت.

براین اساس هزینه هایی که در قبوض گاز بها تحت عنوان آبونمان یا هزینه خدمات مستمر از مشترکین گاز دریافت می شد از تاریخ 24/5/96 به صورت حساب گازبها تعدیل گردیده و در سال گذشته یعنی 13 ام اسفند ماه مبالغ تعدیل شده در صورتحساب مشترکین منظور شده است جمع مبالغ تعدیل شده 27 میلیارد ریال می باشد که 18 میلیارد ریال آن مربوط به بخش خانگی است.

شایان ذکر است اداره محترم نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هیچگونه دخل و تصرفی در زمینه پیگیری کسر از صورتحساب و برگشت آن به مصرف کنندگان شرکت گاز نداشته است. این موضوع در سطح کشوری صورت پذیرفته است و مختص به استان خراسان شمالی نمی باشد.

مبلغ اعلام شده در خبر نیز در جوابیه درخواست آن سازمان طی نامه شماره گ40/000/2895 مورخ 97.2.18 اعلام گردیده است.

شرکت گاز خراسان شمالی همچون شرکت ملی گاز ایران در راستای حقوق شهروندی این حکم را پذیرفته است؛ دریافت آبونمان ( هزینه خدمات مستمر) از طریق قبض‌های گاز یکی از منابع مالی شرکت ملی گاز می باشد و حذف آبونمان از قبوض گاز

27 میلیارد ریال از بودجه شرکت گاز استان را کاهش داده است، در حالی که این مبلغ برای حفظ، نگهداری، سرویس‌دهی، امدادرسانی، مقاوم‌سازی، پوشش، جلوگیری از خوردگی و ایمنی شبکه گاز سراسر کشور استفاده می‌شود. اجرای صحیح و به موقع طرح‌های گاز در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز شرکت ملی گاز امکان‌پذیر است.

ضمن اینکه مبلغ آبونمان و هزینه خدمات مستمر براساس بخشنامه ستاد هدفمندی یارانه ها و مصوبه شورای اقتصاد دریافت شده است و اعلام "اضافه دریافت " در روزنامه تهمت ناروایی می باشد.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک