جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۰۴۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۳/۰۳ - ساعت ۳:۴۱

خبرگزاری سوریه: آمریکا به مواضع ارتش سوریه در دیرالزور حمله کرد

جنگنده‌های ائتلاف آمریکا بار دیگر در حمایت از عناصر تروریستی داعش در ریف جنوب شرقی دیرالزور برخی از مواضع ارتش سوریه را هدف قرار دادند.
خبرگزاری سوریه: آمریکا به مواضع ارتش سوریه در دیرالزور حمله کرد,

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، هواپیماهای ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا بار دیگر به عناصر این گروه تروریستی در دیرالزور سوریه کمک کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در جزئیات این خبر نوشت، هواپیماهای ائتلاف آمریکا بامداد امروز در ریف جنوب شرقی دیرالزور برخی از مواضع ارتش سوریه را هدف حملات خود قرار دادند.

سانا این حملات را در «چارچوب حمایت آشکار» ائتلاف از عناصر داعش عنوان کرد.

یک منبع نظامی تأکید کرد که برخی از مواضع ارتش سوریه در حد فاصل «البوکمال» و «حمیمیه» هدف حملات جنگنده های آمریکایی قرار گرفت و همزمان با این مسئله عناصر داعش (برای آغاز عملیات) گرد هم جمع شدند.

این منبع اما خاطر نشان کرد که حملات جنگنده های آمریکایی فقط خسارات مادی بر جا گذاشته و تلفات جانی نداشته است.

در همین راستا، کمتر از 24 ساعت پیش ارتش سوریه موفق شد در صحرای المیادین حملات عناصر داعش به مقرهای نظامی خود را دفع کرده و بیش از 10 تن از عناصر داعش را از پای درآورد.

حملات داعش به مواضع ارتش سوریه در اطراف مناطق «فیضة بن موینع و وادی الخور» واقع در ریف جنوب و جنوب غرب المیادین صورت گرفته بود.

ارتش سوریه از نهم ماه میلادی جاری عملیات نظامی را برای تکمیل پاکسازی صحرای جنوب دیرالزور از وجود عناصر داعش آغاز کرده و تا کنون موفق شده است هزار و 500 کیلومتر از این مناطق را آزاد کند.

نیروهای سوری در شهریور ماه سال گذشته موفق شدند محاصره شهر دیرالزور را در هم شکنند و داعش را از آن بیرون برانند. پس از این مسئله بود که عناصر این گروه در برخی از مناطق واقع در مرزهای سوریه و عراق و در نزدیکی مناطق تحت تسلط «نیروهای دموکراتیک سوریه» -تحت حمایت آمریکا- مستقر شدند.

انتهای پیام/ص

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک