شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۰۴۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۳/۰۱ - ساعت ۷:۴۰

,

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله جولایی دوشنبه شب در جشن بزرگ گلریزان قزوین گفت: با نگاهی به آمار بالای زندانیان مهریه در می یابیم افرادی از سر ناآگاهی مهریه‌های چند هزار سکه تمام بهار آزادی را تقبل کرده و به دلیل ناتوانی از پرداخت مهریه روانه زندان شده اند.

جولایی بیان کرد: باید کارگروهی تشکیل شود تا در خصوص مهریه آموزش بدهیم و شایع شدن این رویکرد و شعار که «مهریه را کی داده، چه کسی گرفته» یک جمله گمراه کننده و نگران کننده است و اگر پرونده های دادگستریها را ببینید متوجه می شوید که چه کسانی برای گرفتن مهریه همسران خود را روانه زندان کرده اند و ما زندانیان زیادی داریم که برای مهریه در حبس هستند.

وی اضافه کرد: چک های برگشتی زیادی هم داریم که ضروری است فرهنگ سازی کنیم و مردم توجیه شوند تا زندانهای ما مملو از افراد محکوم به پرداخت مهریه و مطالبات چک برگشتی نباشد.

مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به آثار تربیتی و برکات قرآن و نماز تصریح کرد: اینکه می بینیم در جامعه اسلامی، صدور چک بلامحل، پذیرش مهریه های سنگین و تخلف رانندگی و بی توجهی به ایمنی کار و بی احتیاطی در امور رایج شده و به راحتی مردم دچار مشکلات شده و وارد زندان می شوند نشان می دهد به احکام دینی و نماز توجه نداریم و از این فرهنگ فاصله گرفته ایم.

وی گفت: سال گذشته بیش از ۱۰ هزار نفر آزاد شدند چرا باید الان ۱۸ هزار نفر داشته باشیم که به دلیل جرائم غیرعمد در حبس باشند و برای جامعه و خانواده خود مشکل ساز باشند و به نظر می رسد باید فرهنگ سازی کنیم تا جرائم غیرعمد کاهش یابد.

جولایی همچنین گفت: در سال گذشته ۱۰ هزار و ۶۷۹ نفر با کمک خیرین آزاد شدند که ۱۰ هزار و ۳۴۹ نفر آنها مرد و ۳۳۰ نفر زن بودند.

وی اضافه کرد: در این کار خداپسندانه ۳۷ درصد شکات از حق خود گذشت کردند و تعداد ۲۰ هزار و ۱۹۳ نفر از خیرین با اهداء کمک های خود به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۲۹۹ میلیون تومان زمینه آزادی نیازمندان دربند را فراهم کردند.

در این مراسم کمک های مردمی برای آزادی زندانیان غیرعمد نیازمند جمع آوری شد.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com

برچسب ها:

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک