جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۰۴۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ساعت ۶:۱۶
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی اعلام کرد:

اجرای ۱۰۰۰ برنامه در سالروز آزاد سازی خرمشهر در خراسان شمالی/ آغازعملیات اجرایی موزه دفاع مقدس استان در سوم خرداد

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی از برگزاری هزار برنامه توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی در مرکز استان به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر ( روز مقاومت، ایثار و پیروزی ) خبر داد.
اجرای 1000 برنامه در سالروز آزاد سازی خرمشهر در خراسان شمالی/ آغازعملیات اجرایی موزه دفاع مقدس استان در سوم خرداد,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، سرهنگ احیا محمد امیری، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با گرامی داشت روز آزاد سازی خرمشهر در سوم خرداد ماه سال 61، اظهار کرد: با توجه به اینکه به آستانه روز سوم خرداد ماه، سالروز آزادسازی خرمشهر نزدیک می شویم، به مناسبت این روز هزار برنامه تدوین شده است که طی روزهای دوم تا چهارم خردادماه در مرکز استان برگزار خواهند شد.

سرهنگ امیری گفت: روز چهارشنبه ( دوم خرداد ماه ) صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان در پادگان ارتش در بجنورد برگزار خواهد شد همچنین در این مراسم صبحگاهی از رزمندگانی که در عملیات بیت المقدس (عملیات آزادسازی خرمشهر) حضور داشتند و از خانواده شهدای استان در این عملیات نیز تجلیل خواهد شد.

وی همچنین اعلام کرد: در روز پنج شنبه ( سوم خرداد ماه ) مراسم گلباران مزار شهدا و تجمع بزرگ بسیجیان در محل بقعه امام زاده سید عباس موسی بن جعفر برگزار می شوند.

وی افزود: در این روز همچنین از بلندگوهای سطح شهر بجنورد ( از میدان شهید تا بلوار مصلی، در ادارات مستقر در شهر بجنورد و مرکز صدا و سیمای استان ) مارش عملیات پخش می شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی در ادامه بیان کرد: در روز جمعه ( چهارم خرداد ماه ) نیروهای مسلح استان در نماز روز جمعه حضور خواهند یافت.

افزون بر این، وی اعلام کرد: برای این سه روز یاد شده برنامه هایی دیگر از جمله همایش فرماندهان جنگ در منزل مرحوم آیت الله مهمان نواز برگزار و از فرماندهان دفاع مقدس استان تجلیل می شود.

وی افزود: در این روزهای یاد شده، نشست زنان ایثارگر برگزار و از آنان تجلیل می شود.

سرهنگ امیری همچنین گفت: مراسم شب خاطره در سالن حوزه هنری برگزار می شود و ایثارگران و رزمندگان حاضر در دوران دفاع مقدس که در عملیات بیت المقدس حضور داشته اند به خاطره گویی می پردازند.

وی خاطر نشان کرد: طی این روزها، علاوه بر مسابقات ورزشی همچنین یک تئاتر با نام " دیگر کسی به سرهنگ نامه نمی نویسد " نیز در پارک آفرینش شهر بجنورد برگزار می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از مجموع 28 یادمان شهدایی که باید در استان ساخته شود تاکنون 18 یادمان آماده سازی شد که 15 مورد از آنها برای نگهداری به شهرداری های سطح استان تحویل شده اند، در روز سوم خرداد ماه امسال نیز دو یادمان شهدا در شهر بجنورد و یک یادمان شهید در شهر فاروج بهره برداری می شوند و به شهرداری های این شهر ها تحویل می شوند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی همچنین خاطر نشان کرد: طی روزهای یاد شده، آموزش ملی سبک زندگی جهادی از طریق ویدئو کنفرانس برای آموزش 50 نفر برگزار خواهد شد.

وی در بخشی دیگر از سخن خود با اعلام اینکه به مناسبت این روز کتابخانه تخصصی دفاع مقدس استان به کتابخانه مرکزی بجنورد انتقال داده می شود تا علاقمندان به آسانی بتوانند به تالیفات حوزه دفاع مقدس دسترسی داشته باشند همچنین از آغاز عملیات اجرایی فاز نخست از پروژه موزه دفاع مقدس استان واقع در پارک دوبرار شهر بجنورد در روز سوم خرداد ماه خبر داد.

وی با بیان اینکه برای اجرای این پروژه 12 هکتار زمین برای احداث ساختمان موزه دفاع مقدس، سه سالن نمایش ثابت و سیار، کتابخانه و محوطه سازی، جانمایی شده است، گفت: در مرحله نخست از اجرای این پروژه، ساختمان موزه ساخته خواهد شد که درصدد هستیم تا سال آینده به بهره برداری برسد.

سرهنگ امیری افزود: برای احداث ساختمان های یاد شده در این پروژه، استانداری از محل منابع استانی شش میلیارد تومان و بنیاد مرکزی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور نیز دو میلیارد تومان اختصاص می دهند.

به گزارش عصر اترک، در عملیات بیت المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد از خطه خراسان شمالی 80 رزمنده شرکت داشتند که 51 نفر از آنان در این عملیات به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک