سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۰۳۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۲/۲۹ - ساعت ۲:۳۴

امواتی که روی زمین می مانند

درست است که اصولا قدیمی ها حرف بی خود نمی زدند و ضرب المثل ها همین طور الکی درست نشده است اما انصافاً هر طوری حساب کنی این طور نیست که میت هیچ وقت روی زمین نماند.
امواتی که روی زمین می مانند,

به گزارش عصر اترک، الان مثلا زبانم لال، اگر شما یک میت دم دستتان داشته باشید و قرار باشد از مرکز استان خراسان شمالی ببریدش به یک شهر دیگری، اگر پول نداشته باشید، ممکن است میت روی زمین بماند.

وقتی بدون نگاه کردن به جیب مردم هر کس برای خودش فقط به فکر منفعت طلبی برای مرکز استان قانونی برای انتقال میت از مرکز استان به شهرستانهای مجاور مد می کنند ممکن است میتی که خانواده اش توان پرداخت هزینه ها را ندارند، روی زمین بماند .

یکی از این قوانین انتقال میت از طریق سازمان آرامستان های مرکز استان به سایر شهر هاست . حالا قصه این است که چه در بجنورد و چه در سایرشهرستان ها فقط آمبولانس های طرف قرارداد بجنورد در کار حمل ونقل جسد هستند و آمبولانس های خصوصی همچنان که افتد و دانی اجرت شان کمی خصوصی است.

البته برای حمل تعرفه هایی تعیین شده تا هر کسی هر چقدر دلش خواست، نگیرد اما با همان سقف های تعیین شده هم قیمت ها برای بعضی اقشار، خارج از حد توان است.

در زیر به فاکتور انتقال یک جسد از بجنورد به یکی از شهرستانهای استان اشاره می کنیم که اگر به شهرداری محل دفن میت اجازه می دانند هزینه ها شاید یک سوم هم کمتر می شد .

۱.هزینه انتقال ازمحدوده شهر به پزشکی قانونی ۷۱۳،۰۰۰ریال

۲.هزینه انتقال از پزشکی قانونی به سردخانه یا غسالخانه۵۰۰،۰۰۰ریال

۳.هزینه آمبولانس درب منزل در بجنورد۱،۴۰۰،۰۰۰ریال

۴.اعزام به شهرستان ۲۵ کیلومتر اولیه۱،۳۸۰،۰۰۰ریال

۵.کیلومتر مازاد بر ۲۵ کیلومتر۱،۶۵۰،۰۰۰ریال

این مبالغ به غیر از غسل وکفن و غیره هستند.

حال قضاوت با شما واقعا اگر یک بی بضاعت در بجنورد بمیرد و بخواهند به شهردیگری ببرند دردش با این نرخها برای خانواده اش چندین برابر است؟

ازمسئولین محترم خواهشمندیم اجازه بدهند اگر اتفاقی به این شکل برای هم استانی ها در سایر شهرهای استان افتاد لااقل جنازه را با آمبولانس شهرداری های محل دفن حمل کنند تا بار مالی کمتری برای خانواده متوفی داشته باشد هر چند آرزومندیم برای هیچ کدوم از هم استانیه ای عزیز چنین اتفاقی نیفتد.

حاتمی، عضو شورای شهر راز
 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک