چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس دیدنی ها | کد خبر: ۲۸۰۳۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۲/۲۴ - ساعت ۴:۳۲

گزارش تصویری/ طبیعت روستای سرداب و سرانی شیروان

روستاي سراني در فاصله‌ي 79 كيلومتري شمال شيروان قرار دارد كه از طرف شمال به مرز مشترك ايران ـ ترکمنستان و دره‌ي پرآب و پردرخت و ييلاقي فيروزه و از طرف جنوب به كوه مرتفع مسگر و روستاهاي كاكلي و قپز و از طرف شرق به گل‌بزرگ و كوه‌تنبل و از طرف غرب به روستاي سرداب محدود مي‌شود.

به گزارش عصراترک،  مردم این منطقه به زبان كردي كرمانجي تكلم مي‌كنند. اين روستا جزء دهستان قوشخانه است. روستاي سراني در داخل دره‌اي ژرف كه امتداد آن شرقي ـ غربي مي‌باشد قرار گرفته و منازل مسكوني بر هم منطبق هستند يعني صحن حياط منزلي معمولاً پشت‌بام ديگريست. در مورد وجه تسميه‌ي روستا معمرين محلي معتقد بودند: سراني در اصل سرهاني بوده كه به زبان كردي «سرراآورد» مي‌شود . روستاي سراني از محدوده‌ي قراي شيروان است كه هنوز موقعيت جنگلي بودن خودش را از دست نداده و سرسبز و پردرخت است. شغل اصلي مردم دامداري است و به صورت كوچرو در اين روستا نگهداري مي‌شود كه ييلاق آنها كوههاي اطراف سراني و تنيل و قشلاقشان مراوه‌تپه‌ي تركمن‌صحراست.

 

 

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک