پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۰۳۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۲/۱۹ - ساعت ۶:۴۷
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

آمریکا از ابتدا پایبند به برجام نبود/ خروج آمریکا از برجام تأثیری بر فعالیت‌اقتصادی ندارد

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات پشت پرده آمریکا در زمان اجرای توافق برجام گفت: آمریکا از ابتدا به پرجام پایبند نبود.
آمریکا از ابتدا پایبند به برجام نبود/ خروج آمریکا از برجام تأثیری بر فعالیت‌اقتصادی ندارد,

عبدالرضا عزیزی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک، در خصوص خروج آمریکا از توافق برجام اظهار کرد: با توجه به اینکه ترامپ فردی غیر نرمال است این حرکت وی دور از انتظار نبود .

 

عزیزی تاکید کرد: خروج آمریکا تکلیف ما را مشخص کرد چون قبلا آمریکا پشت پرده بر علیه ما کار می کرد الان تکلیف ما مشخص شد و 5 کشور اروپایی باید جور بد عهدی آمریکا را بکشد اگر هم نخواهند به تعهدات خود عمل کنند ایران هم تکلیفش مشخص است.

 

وی افزود: توافق برجام نشان داد که ایران با دنیا مشکلی ندارد و طالب صلح است و به تعهداتش هم عمل می کند و این آمریکا بود که برای آنچه در سازمان ملل تصویب شد ارزشی قائل نبود.

 

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: با خروج ترامپ از تعهد برجام، هیچ کشوری به معاهدات بین المللی اعتمادی نخواهد داشت چون با این اقدام ثابت شد هر آن ممکن است، این گونه قرار دادها زیر پا گذاشته شود.

 

وی تاکید کرد: اقدام ترامپ در خروج از برجام نشان داد که امضای رئیس جمهور آمریکا بی ارزش است و معاهدات بین المللی بی ارزش هستند.

 

رئیس کمیسون اجتماعی مجلس با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص قابل اعتماد نبودن آمریکائیها گفت: عده ای در ایران به آمریکا اعتماد داشتند که با این اقدام ترامپ صدرصد به قابل اعتماد نبودن آمریکا اعتقاد پیدا کردند.

 

عزیزی با بیان اینکه با این اقدام تکلیف ما با آمریکا مشخص شد، افزود: کشور ایران رابطه اقتصادی با آمریکا ندارد، بنابراین آسیبی در این خصوص متوجه کشورمان نیست.

 

وی تصریح کرد: کشورهایی که با ایران مراودات تجاری داشتند نیز در زمان اجرای توافق برجام در پشت صحنه، تحت تاثیر آمریکا بودند .

 

وی با بیان اینکه ایران به کشورهای اروپایی در توافق برجام مهلت می دهد که جور آمریکا را بکشند، ادامه داد: اگر کشورهای اروپایی حاضر در برجام  به تعهدات خود عمل نکنند لزومی ندارد که ما در برجام بمانیم و مسیر خود را خواهیم رفت.

 

وی اضافه کرد: در زمان اجرای برجام به جهانیان ثابت شد که ایران ضمن طرفداری از صلح در کارهای خود صادق بوده و این آمریکائیها هستند که از ابتدا صادق نبوده و اعتقادی به صلح و حل مسالمت آمیز سوءتفاهمات بین المللی ندارد.

 

وی برجام را تصمیم نظام دانست و گفت: توافق برجام برای کشور خوب است و بنده نیز از موافقان برجام بوده و هنوز هم از آن دفاع می کنم و به نظرم تصمیمی بود که در زمان خودش به نفع نظام بود.

 

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، فروش نفت، بیمه بودن کشتی های بزرگ تجاری ایران و حرکت در تمام جهان ، خروج از ذیل ماده 7 منشور سازمان ملل و ارتباط با تمام جهان در سایه سنگ اندازی آمریکا را از حسن های برجام عنوان کرد و گفت: با این وضعیت آمریکا نمی تواند سایر کشورها را از همکاری با ایران منع کند چراکه اگر چنین کاری انجام دهند ایران نیز پاسخ خواهد داد.

 

عزیزی خاطرنشان کرد: با خروج آمریکا از برجام پس از این با شک و تردید با آمریکا نگاه نمی کنیم و مطمئن هستیم که آمریکائیها هرگز قابل اعتماد نیستند و نباید به آن ها اعتماد کرد.

 

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک