پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گزارش | کد خبر: ۲۸۰۳۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۲/۱۹ - ساعت ۶:۲
واکنش مردم خراسان شمالی به خروج ترامپ از برجام

 آمریکا بلوف می زند/ تصمیم ترامپ تاثیری بر کشور ندارد/ باید اتکایمان به داخل باشد

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا شب گذشته در جریان سخنرانی اعلام کرد که کشورش از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی خارج می‌شود و تحریم‌هایی که در چهارچوب این توافق نامه لغو شده بودند را بار دیگر علیه تهران به اجرا می‌گذارد.
 آمریکا بلوف می زند/ تصمیم ترامپ تاثیری بر کشور ندارد/ باید اتکایمان به داخل باشد,

به گزارش عصراترک، ترامپ همچنین اعلام کرد که آمریکا قصد دارد علاوه بر این تحریم‌ها، مجازات های اقتصادی سنگینی را علیه ایران وضع کند و چنانچه شرکت های بین‌المللی این تحریم‌ها را نقض کنند با تنبیهات سخت آمریکا مواجه خواهند شد.

ایران در چهارچوب توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ موافقت کرده بود که در ازای لغو بخشی از تحریم‌های بین‌المللی، برنامه‌های هسته‌ای خود را محدود کند و اکنون این احتمال وجود دارد که با خروج آمریکا از این توافق نامه، عمر این توافق نیز به پایان برسد و بر بحران‌های منطقه‌ای افزوده شود.

با این بهانه خبرنگار پایگاه خبری عصر اترک به میان مردم رفت پاسخ آن ها را در مورد سوال " به نظر شما این عمل ترامپ چه تاثیری بر شرایط داخلی ایران دارد و اینکه وظیفه ی دولت در این شرایط چیست ؟" را جویا شد که در این گزارش می خوانید:

یک بانوی خانه دار در پاسخ به این سوال گفت: وقتی می گوییم مرگ بر آمریکا، پس اعتماد به او، کار اشتباهی بود، بارها فریبش را خورده ایم ولی باز به او اعتماد کردیم، مردم فکر می کردند با برجام شرایط بهتر می شود، در حالیکه با این اقدام ترامپ امکان دارد در کالاها و اقتصاد ایران تاثیر بگذارد، امید مردم بعد از برجام این بود که تحریم ها از بین رود و مردم زندگی راحت تری داشته باشند.

وی افزود: الان وظیفه ی دولت این است که از کشورهایی که حامی ما هستند، مراوده داشته باشد، همچنین با توجه به اینکه شعار امسال، حمایت از تولید ملی است با حمایت از جوانان برای تولید و اشتغال شرایط را برای جوانان بهتر کنند .

 

تصمیم ترامپ تاثیری بر کشور ندارد

یک جوان تحصیل کرده نیز در این باره گفت: صد درصد این عمل ترامپ یک جو بین المللی بوده است ولی در کشورما اگر قرار بود تاثیر بگذارد سال ها قبل گذاشته بود.

وی گفت: آمریکا بلوف می زند از 40 سال پیش که انقلاب روی کار آمد این ها تمام حربه ها و گزینه های روی میز را امتحان کردند و تحریم های همه جانبه را اعمال کردند.

وی بیان کرد: دولت تنها کاری که می تواند انجام دهد باید مستقیما پیرو بیانات رهبری باشد، ولی متاسفانه با پیروی نکردن در بحث برجام اشتباهات تلخ را تکرار کردند و این دولت هم چون دولت مصدق به آمریکا اعتماد کرد و ضربه آن را خورد.

 

نباید به آمریکا اعتماد کرد

یک فروشنده لباس گفت: به حرف آمریکا اعتمادی نیست که حرفی میزند به آن عمل بکند، ایران باید از اول اعتماد نمی کرد آمریکا درستکار نیست.

 

وی افزود: دولت باید اشتغال ایجاد کند و برای جوانانی که شایستگی اش را دارند شرایط مالی را ایجاد کند که بتوانند شغل ایجاد کنند و نیازمند خارج از کشور نباشند.

وی تصریح کرد: من یک فروشنده لباس هستم، اکثر خرید هایمان تولیدات داخلی است ولی متاسفانه تولید داخلی مورد قبول مردم نیست و خود ایرانیان به خودشان اعتماد ندارند.

 

ریشه مشکلات ما،آمریکا است

یک کارمند بازنشسته نیز بیان کرد: مردم از دو طرف در حال ضربه خوردن هستند یکی سیاست های خارجی آمریکا و یکی عوامل داخلی هستند که بحران را تشدید می کنند.

 

وی گفت: دولت باید به فکر مردم باشد در مواقعی که مردم متضرر می شوند باید این ضررها را جبران کنند متاسفانه یک عده سودجو مشکلات را بیشتر می کنند.

وی عنوان کرد: ریشه مشکلات ما،آمریکا است ولی در این شرایط که ترامپ و سایر کشورهایی که با او همراه هستند و به کشور فشار می آورند یک عده هم در داخل کشور مشکلات اقتصادی را ایجاد می کنند که به نظر من باید شدیدتر از دشمنان خارجی با دشمنان داخلی مقابله شود.

وی گفت: ما باید اولویتمان اتحاد ملت و این توده 90 درصدی باشد، وظیفه دولت ارائه راهکار برای حمایت از اکثریت باشد نه اینکه چند درصد افرادی که جیب مردم را از اختلاف قیمت ها خالی می کنند حمایت شود.

 

یک معلم بازنشسته نیز بیان کرد: ما انقلاب کردیم این مملکت متعلق به طبقه ی ضعیف است، من معلم بازنشسته هستم که ماهی یک میلیون و 500 هزار تومان حقوق می گیرم با هفت فرزند که همگی تحصیل کرده و بیکار هستند، آمریکا باشد یا نباشد مشکل به طبقه ی ضعیف می خورد.

 

یک بازاری هم در این باره گفت: به نظر من آمریکا با این عمل خود آبرو و حیثیت خود را برد و بی غیرتی خود را نشان داد.

 

انتهای گزارش/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک