شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۰۳۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۲/۰۶ - ساعت ۴:۴۰
شکست سفر رییس جمهور فرانسه به آمریکا

ماکرون: ترامپ از برجام خارج خواهد شد

ماکرون: ترامپ از برجام خارج خواهد شد,
فرارو- رئیس جمهور فرانسه مدعی شد که آمریکا در چند هفته آینده از توافق هسته‌ای خارج خواهد شد
به گزارش فرارو، اغلب ناظران سفر ایمانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، به واشینگتن را تلاشی برای حفظ توافق هسته‌ای موسوم به برجام دانستند. اما اکنون، ماکرون اذعان کرده که او نتوانسته است همتای آمریکایی‌اش، دونالد ترامپ، را به ماندن در برجام متقاعد کند.

ماکرون امیدوار بود که بتواند ترامپ را به ماندن در برجام قانع کند. او حتی در حین سخنرانی در کنگره آمریکا، به طور تلویحی از یکجانبه‌گرایی و ملی‌گرایی ترامپ انتقاد کرد.

به نظر می‌رسد که ماموریت ماکرون برای نجات برجام شکست خورده است. او قبل از ترک واشینگتن به خبرنگاران گفت: "نمی‌دانم که رئیس‌جمهور شما چه تصمیمی خواهد گرفت (اما) معقتدم که او از این توافق به تنهایی و بنا به دلایل داخلی خلاص خواهد شد".

به گزارش گاردین، ماکرون با بیان اینکه ترامپ قبلا از توافق‌نامه‌هایی مانند توافق آب‌وهوایی پاریس خارج شده است، افزود چنین تغییرات مکرری در موضع آمریکا در قبال مسائل جهانی "می‌تواند در کوتاه مدت کارآمد باشد، اما این در میان مدت تا بلندمدت، احمقانه خواهد بود".

اظهارات ماکرون در حالی مطرح شد که او طی سخنرانی در کنگره، به طور غیر مستقیم از بسیاری از سیاست‌های ترامپ انتقاد کرد و گفت کشورش از توافق هسته‌ای خارج نخواهد شد. امری که نشان می‌دهد احتمالا او از تصمیم ترامپ برای لغو برجام مطمئن شده است.

اکنون پس از ناکامی ماکرون در متقاعد کردن ترامپ به ماندن در برجام، آخرین ماموریت نجات برجام بر عهده آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، خواهد بود که در روز‌های آینده به واشینگتن سفر خواهد کرد.
 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک