پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۰۳۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۲/۰۵ - ساعت ۶:۴۹
مدیر کل امور بانوان استانداری خراسان شمالی خبر داد:

افزایش بکارگیری بانوان در سطوح مدیریتی خراسان شمالی

مدیر کل امور بانوان استانداری خراسان شمالی از افزایش بکارگیری بانوان در سطوح مدیریتی خراسان شمالی خبر داد و گفت: هم اکنون در خراسان شمالی 7 مدیرکل زن، 8 مشاور مدیرکل زن، 58 عضور شورای شهر و روستا مشغول به فعالیت هستند.
افزایش بکارگیری بانوان در سطوح مدیریتی خراسان شمالی,

به گزارش عصر اترک، ملیحه یغمایی، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی در افتتاحییه مجمع مشورتی زنان خراسان شمالی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید با نگاه استفاده از ظرفیت های افراد در تمام عرصه ها وبرپایه تصمیم گیری بر مبنای خرد جمعی و وظیفه ی ملی حمایت خود را در قالب منشور حقوق شهروندی از گروه های مختلف اعلام کرده است.

وی ادامه داد: دولت با اقداماتی مانند تاکید بر استفاده از ظرفیت بانوان توانمند در پست های مدیریتی، تدوین حقوق زنان و حمایت از آن ها، تدوین منشور حقوق  شهروندی و تاکید به حقوق زنان و کودکان، حمایت از اشتغال و سلامت زنان از آن ها حمایت می کند.

یغمایی با اشاره به انتصاب مدیران زن در استان خراسان شمالی بیان کرد: هم اکنون در خراسان شمالی 7 مدیرکل زن، 8 مشاور مدیرکل زن، 58 عضور شورای شهر و روستا مشغول به فعالیت هستند.

وی همچنین انتصاب اولین بخشدار زن را در جهت رسیدن به سهم 30 درصدی از حضور زنان در پست های مدیریتی عنوان کرد.

وی ایجاد 8 پارک بانوان در شهرستان های استان را طرح ویژه ای خواند و گفت: نیمی از این پارک ها به بهره برداری کامل رسیده است و مابقی در سال جاری اجرایی می شوند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی با اشاره به سایر فعالیت های کارگروه زنان و خانواده ادامه داد: ایجاد شهر دوستدار کودک، ایجاد طرح گفتگوی ملی خانواده به عنوان پایلوت در خراسان شمالی، برگزاری تخصصی و هدفمند کارگروه های بانوان و خانواده، حمایت از ازدواج جوانان، ممانعت با ازدواج کودکان را از جمله این طرح های در حال اجرا خواند.

یغمایی گفت: یکی از رخدادهای کارگروه خانواده تدوین و تسهیل طرح مجمع مشورتی بانوان در خراسان شمالی است.

یغمایی عنوان کرد: بانک اطلاعاتی زنان توانمند استان ایجاد و اتاق های فکری با حضور این زنان به منظور احصا و شناسایی ظرفیت ها و برنامه ریزی مدون تشکیل شده است.

وی خاطر نشان کرد: هدف از فعالیت های دفتر امور بانوان بالابردن مشارکت زنان با توجه به گرایش ها، قومیت ها و ظرفیت های آنان است.

یغمایی بیان داشت: در سال 96 با کسب رتبه دوم در دستیابی کارگروه های تخصصی نشان دادیم که دفتر بانوان و خانواده می تواند با حضور جدی خود مطالبات را بیان کند.

وی عنوان کرد: در مجمع مشورتی زنان استان بانوان را در 6 کارگروه توانمندسازی و آموزش، اشتغال و اقتصاد، اجتماعی و فرهنگی و هنری، حقوقی، روستایی و عشایر، سلامت و جمعیت  جمع بندی کردیم.

یغمایی یادآور شد: دراین مجمع، سند توسعه فعالیت های زنان تدوین شده و امیدواریم با تدوین این سند، بستر مناسب برای مشارکت زنان فراهم شود.

وی اضافه کرد:  مجمع در قالب یک سمن ثبت می شود تا به صورت یک سازمان مردم نهاد به  پویایی و استواری خود بیافزاید.

یغمایی گفت: 80 درصد از رویدادهایی که در این کمیسیون ها قرار است شکل بگیرد، به دست بانوان توانمندی است که در بخش دولتی حضور ندارند، تا ما بتوانیم از تمام ظرفیت ها استفاده کنیم.

انتهای پیام / رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک