پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۰۳۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۲/۰۵ - ساعت ۶:۳۱
رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی:

سامانه دادور ظرفیت های سرمایه گذاری استان را به کشور معرفی می کند

رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی گفت : با را ه اندازی سامانه دادور می توانیم  ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در فضای کسب‌وکار استان را به  سراسر کشور معرفی کنیم.
سامانه دادور ظرفیت های سرمایه گذاری استان را به کشور معرفی می کند,

محمد صمدی در حاشیه  همایش آموزشی سامانه دادور درگفتگو با خبرنگار عصر اترک به نقش و اهمیت این سامانه در فضای کسب و کار کشور اشاره کرد و گفت:  با را ه اندازی این سامانه می توانیم  ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در فضای کسب‌وکار استان را به  سراسر کشور معرفی کنیم.

 وی از اهداف راه اندازی سامانه داد ور را تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار و حذف مقررات زائد  با رعایت  سه عامل  مهم ازجمله کاهش زمان، هزینه و مراحل صدور عنوان کرد.

وی افزود: این سامانه  به منظور اعلام شکایات و پیگیری کسانی که موفق به دریافت مجوز نمی شوند در استان راه اندازی شده است.

صمدی  برقراری ارتباط بیشتر سرمایه گذاران بخش خصوصی و تولید کنندگان را از دیگر اهداف این سامانه ذکر کرد وافزود: افزایش رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال از مزایای مهم راه اندازی سامانه دادور دراستان است.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی از جمله مزایای این سامانه را ایجاد هماهنگی بین دستگاه های اجرایی برای صدور یک مجوز، پایش عملکرد و پاسخگویی دستگاه های اجرایی، تولید گزارش های ادواری، شفاف سازی اطلاعات مرتبط با مجوزها قوانین و مقررات مرتبط با آن و... عنوان کرد.

وی مشارکت بخش خصوصی در راه اندازی و کارایی این سامانه را ضروری دانست و افزود: شاخص های بهبود کسب و  کار در ترغیب بخش خصوصی موثر بوده و با ساماندهی این شاخص ها سرمایه گذاران به حضور در فعالیت اقتصادی تشویق می شوند .

دبیراجرایی مرکز ملی پایش محیط کسب و کار کشور شناسایی و بهینه سازی صدور مجوزها و خدمات دستگاه های اجرایی کشور  را ازجمله موضوعات اصلی راه اندازی سامانه دادور ذکر کرد.

فیروزه ای افزود: درحال حاضر سامانه دادور یا صدور مجوزهای کسب و کار در 17 استان کشور راه اندازی شده است و استان خراسان شمالی هجدهمین استان است که این سامانه در آن درحال  راه اندازی است.

وی افزود: درحال حاضر هزار و 570 عنوان مجوز درکشور مصوب شده است.

وی با بیان این که حدود 99 درصد مجوز ها درکشور دارای قانون و مقررات هستند، گفت: از این میزان حدود 500 عنوان مجوز نیز قابلیت حذف و ادغام را دارند.

فیروزه ای متذکر شد: جالب است که هر چه قدر به سمت کسب و کار کوچک می رویم تعداد استعلام ها نیزافزایش می یابد.

وی با بیان این که 45 درصد استعلام ها درکشور در دست دولت نیست، اظهار داشت: 70 درصد استعلام ها در کشور در دست 5 دستگاه ازجمله نیروی انتظامی، قوه قضائیه، وزارت امور اقتصادی ، وزارت کشور و وزارت بهداشت و درمان است.

مجید پورعیسی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی نیز دراین همایش برضرورت شناخت بیشتر مردم ، تولید کنندگان و فعالان بخش خصوصی از اهمیت برقراری سامانه دادور تاکید کرد وگفت: دراین خصوص رسانه ها و صداوسیما برای باور سازی و اعتماد بیشتر مردم از این سامانه می تواند نقش موثر داشته باشد.

وی خطاب به مدیران دستگا های اجرایی استان گفت: تمام دستگاه ها کمک کنند تا زنجیره فرایند سرمایه گذاری و تولید دراستان تکمیل و رونق یابد.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک