شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گزارش | کد خبر: ۲۸۰۳۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۲/۰۱ - ساعت ۱:۱۶
گزارش /

ساخت جاده با ۸ هزار معترض

جاده 26 کیلومتری مراوه تپه به رازوجرگلان که 13 کیلومتر آن در مراوه تپه استان گلستان از پاسگاه«خشتلی» شروع و به روستای «قازان قایه» می رسد و در بخش جرگلان نیز ١٣ کیلومتر از «قازان قایه» آغاز و به روستای «ایری قایه» جرگلان منتهی می شود.
 ساخت جاده با 8 هزار معترض,

به گزارش عصر اترک، بنا بر گفته مسئولان شهرستان راز و جرگلان با بازگشایی راه مراوه تپه به رازوجرگلان این دو شهرستان از بن بست خارج شده و این سومین راه به شرق کشور خواهد شد که مراوتپه _رازوجرگلان_حصارگرمخان و بجنورد را به هم متصل خواهد کرد .

 

حالا این روز ها این جاده تغییر مسیر داده است و مردمان روستاهایی که قصه رنج و محرومیتشان پیشینه تاریخی دارد تمام امیدشان به تدبیر مسئولان است.

 

نارضایتی ۸ هزار نفر از جمعیت بخش جرگلان از مسیر احداث جاده مراوتپه به جرگلان

 

شورای بخش جرگلان در گفتگو با خبرنگار عصر اترک گفت : جاده  به جای اینکه از مسیر روستای "آیری قایه" آخرین روستای بخش جرگلان  ساخته شود از مسیر تخته بایرام خان واقع در روستاهای حصارچه بالا و قره پالچق، احداث می شود.

عبدالحمید پیلتن گفت: با این تصمیم موقعیت چندین روستا از جمله حصارچه پایین ،بچه دره ،اشتوت،آیرقایه و چندین کلاته که به عنوان آخرین روستاهای جرگلان محسوب می شود با جمعیتی بالغ بر8 هزار از جاده مراوتپه به جرگلان بی نصیب شده و در بن بست خواهند ماند.

 وی افزود :اگر مسیر راه از سمت روستای آیرقایه احداث می شد بر توسعه اقتصادی و فرهنگی و دیگر موارد این روستاها تاثیر بسزایی داشت و مضافا اینکه روستاهای نامبرده از بن بست نیز خارج می شد.

وی ادامه داد: برقراری ارتباط بین دو استان و تاثیرگذاری بر وضعیت اقتصادی مردم دو بخش بود از اهداف اصلی احداث این راه بود .

پیلتن تاکید کرد: اگر مسیر جاده از سمت روستای  آیرقایه بازگشایی شود ، همان طور که اشاره شد روستاهای نامبرده می توانستند از این مزیت بهره مند شوند اما شنیده ها حاکی از آن است که راه وشهرسازی اکنون درحال نقشه برداری از مسیر روستاهای حصارچه بالا و قره پالچق است و این طور که پیداست این ۱۰ روستا و کلاته در بن بست خواهند ماند.

وی گفت: شوراهای روستاها و شوراهای بخش جرگلان نظرات خود را مبنی بر باز شدن جاده از روستای آیری قایه را اعلام کرده و پیگیر بوده و خواهند بود .

 

۶۰ سال است که مردم منتظر خروج از بن بست هستند

رئیس شورای اسلامی روستای حصارچه پایین نیز در این باره گفت: ۶۰ سال است که مردم بخش جرگلان منتظر خارج شدن این بخش از بن بست هستند.

اخوند احمد محمدی اظهار کرد: مردم از احداث جاده از مسیر حصارچه بالا و قره پالچق که به تخته بایرام خان معروف است بجای مسیر روستای آیرقایه ناراضی بوده و هستند چرا که تنها امید آنها برای از بن بست خارج شدن بود ولی با این حال امید مردم از دست رفته است .

وی ادامه داد : مردم این ده روستا و کلاته نارضایتی خود را به ما اعضای شوراها بیان داشته اند و ما نیز نامه نگاری و پیگیری ها را از طریق استانداری و دیگر مسئولان بخصوص مرزبانی انجام دادیم که جواب دلخواه را نگرفتیم .

وی ادامه داد: پاسخ مرزبانی به پیگیری های ما این بود که هیچ مشکلی برای احداث جاده از مسیر آیرقایه وجود ندارد ولی با این حال راه وشهرسازی نقشه برداری را از مسیر حصارچه بالاو قره پالچق (تخته بایرام خان)شروع کرده است .

محمدی با بیان اینکه سه ماه است که درحال پیگیری و نامه نگاری هستیم، تاکید کرد: چنانچه در استان جواب قانع کننده ای نگیریم تا تهران و بیت رهبری نیز خواهیم رفت .

رئیس شورای دهستان حصارچه تصریح کرد: احداث جاده در این مسیر باعث کمتر استفاده شدن بیت المال می شود و هزینه ساخت جاده  به یک سوم کاهش پیدا می کند و مهمتر اینکه ده کلاته و روستا از بن بست خارج شده و در اقتصاد مردم این منطقه نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت .

 

تابع تصمیم راه و شهرسازی هستیم

فرماندار شهرستان رازوجرگلان در این باره گفت : هر راهی که ساخته شود بر اساس نظرات کارشناسی شده اداره راه وشهرسازی است .

محمد زارعی هدک افزود: هر تصمیمی که اداره کل راه و شهرسازی بگیرید ما تابع آن هستیم .

وی با بیان اینکه اقدامات ما در راستای صلاح مردم منطقه است، اظهار کرد: قطعا به صلاح مردم بوده است که جاده از جای دیگری ساخته شود .

لازم به ذکر است، پیگیری های مستمر خبرنگار پایگاه خبری عصر اترک دراین باره از اداره راه وشهرسازی راز و جرگلان به نتیجه نرسید و همچنان منتظر پاسخ مسولین راه وشهرسازی هستیم .

خبرنگار: رحیمی

انتهای پیام/

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک