شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۰۳۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۱/۳۱ - ساعت ۶:۵۵
امام جمعه بجنورد:

خرید کالای ایرانی، مبارزه با تحریم ها و تهدیدهای خارجی است/جوانان تحصیلکرده را بکار بگیرید

امام جمعه بجنورد، خرید کالای ایرانی را مبارزه با تحریم ها و تهدیدهای خارجی علیه ایران برشمرد و گفت: باید تولیدات کشور را بومی سازی کنیم تا تحریم ها بر ما اثر نکنند.
خرید کالای ایرانی، مبارزه با تحریم ها و تهدیدهای خارجی است/جوانان تحصیلکرده را بکار بگیرید,

به گزارش عصر اترک، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد در نماز عبادی و سیاسی روز جمعه با اشاره به فرا رسیدن ماه شعبان، اظهار کرد: این ماه به نام های غفران، جیران و ماه پیغمبر نیز نامگذاری شده است.

حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی گفت: ماه شعبان، ماه بخشش گناهان بندگان خدا است تا بندگان او بخشیده شده به ماه رمضان ( ماه میهمانی خدا ) قدم بگذارند.

وی افزود: در ماه شعبان، دعا، روزه، زمزمه مناجات شعبانیه ثواب دارد.

وی همچنین با تبریک فرا رسیدن روز ولادت امام حسین (ع ) در ماه خیر و برکت شعبان، عنوان کرد: امام حسین، امامی است که خبر شهادتش قبل از ولادتش داده شده بود.

حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی افزود: چند هزار سال قبل از اینکه امام حسین ( ع ) دنیا بیایید، پیغمبران او را شناخته بودند.

وی گفت: امام حسین ( ع ) در زمانیکه امام زمان ظهور کند، زنده می شود و انتقام خون خود را از ظالمان می گیرد.

وی همچنین با یادآوری این مطلب که روز ولادت امام حسین ( ع )، روز پاسدار نیز نامیده شده است، بیان کرد: پاسداری فقط امری نظامی نیست، بلکه امری فرهنگی و مذهبی نیز هست.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: حریم ولایت را پاسداری کنیم و نگذاریم ارزش های اسلامی در کشور کمرنگ شوند.

وی همچنین به روز ولادت حضرت ابوالفضل العباس در روز یکم اردیبهشت ماه نیز اشاره کرد و با تبریک آن، گفت: در این روز که روز جانباز نیز نامیده شده است باید از جانبازان و خانواده آنان دیدار و از آنها احوالپرسی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: این حضرت بزرگوار، در روز عاشورا درس جانبازی، رشادت، نترسیدن از دشمن و پای مردی در پای ولایت و امامت را داد.

حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی در بخشی دیگر از سخن خود به روز ولادت امام سجاد ( ع ) در روز دوم اردیبهشت ماه که روز انقلاب فرهنگی نیز نامیده شده است، اشاره کرد و گفت: این امام بزرگوار با صحیفه سجادیه خود، معرفت و فرهنگی دینی را عمق بخشید.

وی همچنین اعلام کرد: در روز 17 شهریور ماه نیز یک همایش سراسری با عنوان همایش اقتصادی و مقاوم سازی فرهنگی از نگاه امام سجاد، در شهر بجنورد برگزار خواهد شد که در همین زمینه به دبیرخانه این همایش 257 مقاله ارسال شده است.

وی در خاتمه با اشاره به نامگذاری سال 97، سال حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: کشور از ظرفیت هایی برخوردار است که اگر این ظرفیت ها را کشف کنیم، دیگر نیازی به تولیدات خارجی و بیگانه نداریم.

امام جمعه بجنورد با تاکید بر این نکته که خرید کالای ایرانی، مبارزه با تحریم و تهدیدهای خارجی است، به مسئولان توصیه کرد: جوانان تحصیلکرده را بکار گیرید تا این اقتصاد مریض و بیمار درمان شود.

وی با یادآوری این مطلب که جناح سازی، باندبازی و حزب گرایی موجب بیمار شدن اقتصاد این کشور شده است، بر لزوم تکیه بر ظرفیت های داخلی و بهره گیری از تخصص های داخلی تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی همچنین توصیه کرد: کشور را از گرفتاری درآمد نفتی نجات دهیم زیرا دشمن با نفت، دارد کشور را بازی می دهد.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک