جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۰۳۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۱/۳۰ - ساعت ۱۱:۵۶
استاندار در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان شمالی عنوان کرد:

ضرورت تبلیغ شفاف نحوه صدور کارت های بازرگانی در استان 

استاندار خراسان شمالی با بیان این که افزایش تعداد تجار دارای کارت بازرگانی نقطه قوت  اقتصادی برای استان به شمار می آید، گفت:  باید نحوه صدور کارت های بازرگانی شفاف اعلام و تبلیغ شود  تا کسانی که تمایل و شرایط لازم برای دریافت کارت بازرگانی دارند هر چه زودتر اقدام کنند
 ضرورت تبلیغ شفاف نحوه صدور کارت های بازرگانی در استان ,


استاندار خراسان شمالی با بیان این که افزایش تعداد تجار دارای کارت بازرگانی نقطه قوت  اقتصادی برای 
به گزارش خبرنگار عصر اترک، محمد رضا صالحی در اولین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اعلام این مطلب بر لزوم حمایت از صادرکنندگان تاکید و اظهار کرد: باید مشکلات و موانع صادراتی در استان احصاء و شناسایی شود و برای حل مشکلات آنها راهکار ها و تدابیر ویژه اندیشیده شود.
وی به شعار امسال، تحت عنوان حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و افزود: دراین راستا باید حمایت از تولیدات داخل و توجه به موضوع اقتصاد در جامعه فرهنگ سازی ونهادینه شود.
صالحی با بیان این که تولید باید صادرات محور باشد، اظهارکرد: حمایت از کالای ایرانی بدین معنا نیست که تنها مصرف کننده کالای داخل باشیم بلکه باید تولیدات در داخل با رویکرد صادرات تولید شود.
وی افزود: براین اساس تولیدات داخل باید از لحاظ قیمت، کیفیت دربازارهای خارجی قابلیت رقابت را داشته باشد .
صالحی اظهارداشت: دولت درصدد است درجایی که صادرکننده به علل سیاسی دچار ضرر می شود حمایت کند و درجاهایی که تعرفه ها تغییر می یابد متناسب با شرایط از صادر کنندگان حمایت کند.
وی بر فعال شدن کمیسیون های تخصصی اتاق بازرگانی تاکید کرد و گفت: در این زمینه جلسات کمیسیون های مرتبط به صادرات و واردات به صورت مرتب  برگزار شود و در سطح کارشناسی این کمیسیون ها فعالیت کنند.
استاندارخراسان شمالی خطاب به صدا وسیمای استان گفت: صدا وسیما باید در راستای شعار سال حرکت کند و دقت شود بنرهای سطح شهر مردم را  به سمت مصرف کالاهای خارجی تشویق نکنند. 
وی همچنین به خرید دستگاه های دولتی از طریق سامانه ستاد اشاره کرد وگفت:  سامانه تدارکات الکترونیکی دولت برای انجام معاملات دستگاه های اجرایی، خرید و مزایده ایجاد شده و باید اولویت آن با استان و سپس با استان های منطقه پنج کشور باشد.
وی به ریاست اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکمنستان برعهده رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی و اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر بر عهده رئیس اتاق بازرگانی بوشهر اشاره و اظهار کرد: برای توسعه اقتصادی می توان از این ظرفیت استفاده کرد.
دبیر وسخنگوی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان شمالی نیز به افزایش 98 درصدی صادرات استان طی سال گذشته اشاره کرد وگفت: باوجود تحریم ها خراسان شمالی با 30 کشور دنیا صادرات داشته است.
محمد صمدی به تشریح گزارش مختصری ازعملکرد شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان طی سال گذشته پرداخت وگفت: اتاق بازرگانی خراسان شمالی ازلحاظ عملکرد شورای گفتگو در بین اتاق های بازرگانی سطح کشور توانست رتبه پنجم را کسب کند.
وی از اعزام و پذیرش هیات تجاری و بازاریابی از استان خراسان شمالی به 15کشور همسایه طی سال جاری خبرداد و از جمله این کشورها را تاجیکستان، ترکمنستان، عراق، روسیه ، عمان و... اعلام کرد.
وی  به نامگذاری سال، تحت عنوان حمایت از کالای ایرانی  اشاره کرد و گفت: در این راستا تجار و بازرگانان را تشویق و ترغیب می کنیم تا از کالاها و تولیدات داخلی مصرف کنند و تولید کنندگان نیز باید نسبت به کیفیت و مرغوبیت کالاها دقت بیشتری داشته باشند.
معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار خراسان شمالی نیز بر ضرورت ورود واحدهای تولیدی استان در بازارهای مختلف تاکید کرد وگفت: این مهم باعث بهبود محیط کسب وکار بازار و رونق توسعه اقتصادی استان خواهد شد.
مجید پورعیسی جایگاه برگزاری جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی را در استان مهم برشمرد و دو دستور کار جدی این جلسات را در سال جاری استفاده از مزیت های سامانه ستاد و تسهیل گری در رفع معایب این سامانه عنوان کرد.
وی  به برنامه ریزی و هدف گذاری مراودات تجاری استان با 15 کشور همسایه در سال جاری اشاره کرد و اظهارداشت:  درصدد هستیم اعزام هیات های تجاری به کشورهای همسایه به منظور گسترش وافزایش روابط تجاری داشته باشیم .
هادی قوامی، نماینده مردم اسفراین درمجلس شورای اسلامی نیز  از تولید به عنوان پرزحمت ترین کارها در کشور یاد کرد و افزود: حمایت ازکالای ایرانی به این معنا نیست که فقط مصرف داخلی آن توجه کنیم بلکه حمایت ازکالای ایرانی بدین معناست کالا به خارج از مرزهای کشور ببریم و در بخش های صنعت، معدن و کشاورزی ارز آور باشیم. 
انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک