پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۰۲۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۱/۲۸ - ساعت ۵:۵۸
طی سال گذشته،

بلایای طبیعی ۱۱۴ میلیارد تومان خسارت به خراسان شمالی زد

مدیر کل مدیریت بحران خراسان شمالی گفت: بر اثر وقوع زلزله و سیل، طی سال گذشته 114 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی و امور زیربنایی وارد شد.
بلایای طبیعی 114 میلیارد تومان خسارت به خراسان شمالی زد,

حسین عظیمی، مدیر کل مدیریت بحران خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: در سال گذشته بر اثر وقوع سیل و تگرگ 54 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی استان و بر اثر سیل و زلزله نیز 60 میلیارد تومان خسارت به تاسیسات زیربنایی استان شامل تاسیسات راه، آب، برق، پل، ابنیه، معابر شهری و جاده وارد شد.

عظیمی یادآور شد: از 60 میلیارد تومان خسارت وارد شده به امور زیربنایی استان در سال گذشته، 47 میلیارد تومان خسارت بر اثر زلزله و 13 میلیارد تومان خسارت نیز بر اثر وقوع سیلاب بوده است.

افزون بر این، وی به خسارت های وارد شده به بخش کشاورزی و تاسیسات زیربنایی استان بر اثر بلایای طبیعی در استان طی سال های 95-94 نیز اظهار کرد: در مجموع طی سال های 95-94، 56 میلیارد تومان خسارت به تاسیسات زیربنایی و 254 میلیارد تومان خسارت نیز به تولیدات کشاورزی استان وارد شد.

وی در ادامه با یادآوری این مطلب که دولت، پرداخت غرامت به تولیدات کشاورزی خسارت دیده بر اثر بلایای طبیعی را در دستور خود ندارد بلکه دولت با پرداخت سهم خود به صندوق بیمه کشاورزی، از تولیدات کشاورزان حمایت می کند، خاطر نشان کرد: با این وجود، استان برای جبران خسارت تاسیسات زیربنایی خسارت دیده اش اقدام کرد که دولت در سال 96 مصوب کرد تا خسارت های وارد شده به تاسیسات زیربنایی استان بر اثر بلایای طبیعی طی سال های 95-94 مبلغ 22 میلیارد تومان پرداخت کند.

این مسئول اعلام کرد: تاکنون از این مبلغ مصوب فقط شش میلیارد و 500 میلیون تومان به استان پرداخت شده است.

وی افزود: پیشنهاد خواهیم داد تا تجدید مصوبه انجام شود و مابقی خسارت های وارده به تاسیسات زیربنایی استان در سال های 95-94 نیز پرداخت شوند.

وی همچنین به وقوع زلزله اردیبهشت ماه سال گذشته و پیامد آن بر تخریب تعداد زیادی واحدهای مسکونی روستایی و شهری در دو شهرستان بجنورد و مانه و سملقان نیز اشاره کرد و گفت: دولت طی سال گذشته 283 میلیارد تومان تسهیلات بانکی و 78 میلیارد تومان نیز کمک های بلاعوض به خسارت دیدگان از این زلزله در استان اعطا کرد تا آنان واحدهای جدید مسکونی برای خود بسازند و یا واحدهای خسارت دیده خود را تعمیر کنند.

عظیمی در خاتمه درباره کاهش دمای هوا، وقوع سرما و بارش برف در پاره ای از نقاط استان طی چند روز گذشته و پیامد آن بر روی محصولات کشاورزی در استان نیز اعلام کرد: هرچند که هنوز گزارش ها تکمیل نشده اند، با این وجود، احتمال وقوع خسارت بر باغات انگور و گردو قابل پیش بینی است.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک