پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۰۲۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۱/۱۸ - ساعت ۰:۲۱

کشف دیواره های تاریخی مربوط به عصر آهن در کاوش های باستان شناسی حوزه سد چندیر جرگلان 

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رازوجرگلان گفت: در فاز دوم کاوش های باستان شناسی حوزه سد چندیر جرگلان که از ابتدای هفته جاری آغاز شده آثاری از دیواره های مربوط به عصر آهن و دوره قاجاریه شناسایی و کشف شد.
کشف دیواره های تاریخی مربوط به عصر آهن در کاوش های باستان شناسی حوزه سد چندیر جرگلان ,

قاسم بهادری در گفتگو با عصر اترک گفت: فاز دوم کاوش های نجات بخشی آثار تاریخی حوزه سد چندیر جرگلان که از ۸ فروردین با حضور دو تیم باستانشناسی از پژوهشکده باستان شناسی کشور بر روی محوطه های سرخ چشمه و دولان آغاز شد ؛ تا کنون آثاری از یک دیوار برروی محوطه دولان که مربوط به عصر آهن (قرن ششم و هفتم پیش از میلاد) است و نیز آثاری از دیواره های دفاعی مربوط به دوره قاجاریه بر روی محوطه سرخ چشمه شناسایی و کشف شد و انجام مطالعات و کاوش های باستان شناسی بر روی این دو محوطه تا اوسط اردیبهشت ماه ادامه دارد.

 

بهادری گفت: تاکنون تعداد 100 اثر تاریخی و فرهنگی در شهرستان رازوجرگلان شناسایی و کشف شده که از این تعداد 37 اثر آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

خبرنگار:رحیمی

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک