پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۰۲۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۱/۱۶ - ساعت ۳:۲۶

توزیع تخم نوغان در مهد پرورش کرم ابریشم استان آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رازوجرگلان گفت: از امروز توزیع تخم نوغان در شهرستان رازوجرگلان که مهد پرورش کرم ابریشم است آغاز شد.
توزیع تخم نوغان در مهد پرورش کرم ابریشم استان آغاز شد,

الله وردی خادمی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رازوجرگلان در گفتگو با عصر اترک افزود: توزیع توسط عاملین ذیربط جهاد کشاورزی در یکه سعود بخش جرگلان انجام می شود و نوغانداران می توانند از امروز نسبت به تهیه تخم نوغان اقدام کنند.

 

وی ادامه داد: ۱۲۰۰ جهبه تخم نوغان برای سطح شهرستان پیش بینی شده است که اکنون ۵۰۰ جعبه با قیمت ۷ هزار ۵۰۰ تومان به صورت یارانه ای توزیع می شود .

 

وی همچنین به رازوجرگلان به عنوان مهد پرورش کرم ابریشم اشاره کرد و گفت: این شهرستان با دارا بودن ۱۲۰۰ نفر پرورش دهنده تخم نوغان و کرم ابریشم و با تولید میانگین ۳۵ تن در سال هرساله مقام اول را در سطح استان به خود اختصاص داده است .

 

خادمی همچنین اظهار داشت : جهت گسترش پرورش کرم ابریشم و ایجاد اشتغال در سطح شهرستان در سال 94 ، شانزده هزار نهال در ۱۹ هکتار در روستاهای کلاته بهار و ابریشم به صورت تجمیع کشت شد که در سال آینده به بار خواهد نشست و در مجتمع های پیش بینی شده در این دو روستا نسبت به پرورش کرم ابریشم اقدام خواهد شد .

 

وی به نوغانداران توصیه کرد: جهت بهره وری بهتر و بیشتر نسبت به اصول بهداشت و جایگاه تفریخ تخم نوغان دقت بیشتری داشته باشند و برای تامین تجهیزات پرورش از دستگاههای گرمایشی، دماسنج و رطوبت سنج استفاده کنند .

 

خادمی با توجه به خشکسالی و رشد نکردن و خشک شدن برخی درخت ها بخصوص درخت توت گفت: از آنجایی که درخت توت موجود در سطح شهرستان اکثرا در بین مزارع آبی قرار دارد کمتر از خشک سالی آسیب می بیند و پیش بینی ما این است که مانند سال گذشته بهره وری خوبی در شهرستان داشته باشیم .

 

شهرستان رازوجرگلان با دارا بودن ۶۰ هزار نفر در ۱۲۰ کیلیومتری شمال غرب بجنورد مرکز استان قرار دارد.

 

خبرنگار: رحیمی

انتهای پیام /

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک