شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۰۲۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۲۱ - ساعت ۳:۲۹
مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی؛

آمار نگران کننده مرگ خاموش در خراسان شمالی/ جان باختن ۲۲ نفر بر اثر گاز گرفتگی

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی از جان باختن 22 نفر بر اثر گاز گرفتگی در سال جاری در خراسان شمالی خبر داد.
آمار نگران کننده مرگ خاموش در خراسان شمالی/ جان باختن 22 نفر بر اثر گاز گرفتگی,

به گزارش عصر اترک به نقل از بجنا، بابک سلحشور گفت: افزایش آمار مرگ ناشی از استنشاق گاز منواکسید کربن را در مقایسه با سال گذشته بسیار نگران‌کننده است.

 

وی با بیان اینکه آمار یازده ماهه مرگ بر اثر مسمومیت با گاز منواکسید کربن از کل استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افزایش بسیار بالایی دارد، افزود: آمار مرگ خاموش تا پایان بهمن ماه سال گذشته تنها ده نفر بود اما تا کنون مرگ 22 نفر بر اثر استشاق این گاز تایید شده است.


وی با اشاره به عوامل اصلی بروز مسمومیت با گاز منوکسید کربن، اظهار داشت: نصب نا صحیح و غیر اصولی آبگرمکن و بخاری در منازل ، عدم کارکرد صحیح لوازم گرمایشی از جمله بخاری و آبگرمکن ها و عدم انجام تعمیرات دوره ای موتورخانه ها ،همچنین استفاده از وسایل غیر ایمن جهت گرم کردن از عوامل اصلی مسمومیت با گاز منوکسید کربن است

.

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی ادامه داد: همچنین مسدود شدن لوله بخاری و مسیر خروج هوا به هر شکل و اندازه که باعث بازگشت منواکسید کربن به داخل منزل  شود ، منجر به مسمومیت افراد ساکن خواهد شد.


وی بیان داشت: از آنجایی که نشانه های مسمومیت با این گاز بسیار شبیه سرماخوردگی است، بسیاری آن را جدی نمی گیرند تا به مرحله بحرانی می رسد.


وی با اشاره به علائم مسمومیت با گاز منو اکسید کربن، گفت:  از اولین نشانه های مسمومیت با این گاز، ایجاد حالت ضعف و سستی در بدن و در ادامه سردرد، درد شکمی، سرگیجه، تهوع و استفراغ، ایجاد حالت دوبینی و تنفس های سریع و کوتاه است و اگر افراد کماکان در این محیط آلوده باقی بمانند در حالت تشنج، بیهوشی و حتی کما قرار گرفته و در نهایت مرگ پدیدار می شود.


سلحشور افزود: در برخورد با افراد آسیب دیده با این گاز ضمن تماس فوری با نیروهای امدادی (آتش نشانی و اورژانس) به سرعت فرد مسموم را از محل خارج کرده و به فضای باز منتقل کنید و اگر شدت مسمومیت بالاست آنان را به مراکز درمانی منتقل کنید.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک