چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۰۱۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۱۶ - ساعت ۵:۲۷
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مانه و سملقان:

کشت بالغ بر ۱۸ هزار اصله نهال در هفته درختکاری / "وی وی" مانه بزرگترین ذخیره گاه فندق شرق کشور

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مانه و سملقان از کشت بالغ بر 18 هزار و 500 اصله نهال در شهرستان طی هفته درختکاری و منابع طبیعی خبر داد.
کشت بالغ بر 18 هزار اصله نهال در هفته درختکاری /

به گزارش عصر اترک به نقل از پایگاه خبری آشخانه، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مانه و سملقان از کشت بالغ بر 18 هزار و 500 اصله نهال در شهرستان طی هفته درختکاری و منابع طبیعی خبر داد و گفت: این نهال ها به صورت رایگان در اختیار مردم، ادارات، نهاد ها، دهیاران و شوراها توزیع و در سطح عرصه های مابع طبیعی و مناطق جنگلی کشت می شود.

وی افزود: این نهال ها شامل سرو خمره ای، افرا زینتی، زبان گنجشک، زیتون تلخ، داغداغان ، ارغوان، کاج تهران، بادام و نیز چوب صنوبر با وجود آن که زیر نظر متخصصین و در شرایط آب و هوایی استان پرورش میابند، با اقلیم استان نیز مطابقت دارند.

مهرداد فلاحی با اشاره به جنگل کاری و توسعه درختکاری، عنوان کرد: در سال جاری 50 هکتار کپه کاری با گونه دارویی باریجه _قسنی_ در منطقه کوه پلنگ قره میدان در راستای عملیات احیاء و توسعه گیاهان دارویی انجام شد.

وی هم چنین تصریح کرد: این اداره در راستای پروژه جنگل کاری و توسعه درختکاری در سال 96 اقدام به 40 هکتار بذرکاری در منطقه جوزک، 110 هکتار غنی سازی و 50 هکتار جنگل کاری با نهال در منطقه بوزداغی ، 45 هکتار غنی سازی با نهال و بذر در منطقه جخماقلو و نیز آبیاری و واکاوی 300 هکتار اراضی در منطقه بوزداغی کرده است.

فلاحی با اشاره به اقدامات آبخیزداری گفت: هم چنین 55 هکتار کُپه کاری با گونه های مرتعی در منطقه تشی، 147 هکتار در منطقه کهنه جلگه و 250 هکتار در منطقه حسن  سو در راستای آبخیزداری و پروژه کنترل سیل به بهره برداری رسیده است.

وی در  بخش دیگری از گفتگوی خود گفت: پارک جنگلی پیش قلعه نیز در راستای توسعه فضای سبز و گردشگری نیز به شهرداری واگزار شده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری مانه و سملقان، مساحت شهرستان را 600 هزار هکتار اعلام و عنوان کرد: از این میزان، 500 هزار هکتار اراضی ملی و مرتعی و 100 هزار هکتار شامل مستحدثات، زمین های کشاورزی و ابنیه شهر و روستا است.

وی در ادامه اضافه کرد: 200 هزار هکتار از اراضی جنگلی شهرستان دارای پوشش جنگل ایرانی تورانی و جنگل هیرکانی در منطقه جوزک است و 300 هزار هکتار نیز از اراضی شهرستان مرتعی است.

فلاحی منطقه وی وی در مانه و سملقان را بزرگترین ذخیره گاه فندق شرق کشور دانست و گفت: هم چنین بزرگترین قُرُق در استان خراسان شمالی نیز در منطقه کالیمانی این شهرستان واقع است.

انتهای پیام/ امین فیروزبخت

 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک