پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۰۱۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۱۵ - ساعت ۰:۲

ماجرای کلاهبرداری در گرمه صرفا ادعایی از سوی شاکیان است

رئیس دادگستری شهرستان گرمه پیرو انتشار خبری مبنی بر دستگیری کلاهبردار حرفه ای در فضای مجازی گفت: این مساله صرفا ادعای ابتدایی، از سوی برخی افراد شرکت کننده در قرعه کشی خانگی بوده است.
ماجرای کلاهبرداری در گرمه صرفا ادعایی از سوی شاکیان است,

به گزارش عصر اترک به نقل از  پایگاه خبری گرمه، میثم جوادی رئیس دادگستری شهرستان گرمه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: خبری که در کانال پلیس خراسان شمالی و خبرگزاری ناجانت منتشر شده بود صرفا طرح ادعای ابتدایی کلاهبرداری از سوی برخی افرادی است که جهت شرکت در قرعه کشی خانگی وجوهی را به نامبرده سپرده اند و قرعه با تاخیر به نام ایشان افتاده است، و  در حال حاضر نمیتوان گفت که کلاهبرداری صورت گرفته است خصوصا آن۹که تضمین مناسبی از سوی ایشان به دادگاه سپرده شده و تاکنون سوء نیت مجرمانه یا مانور متقلبانه ای احراز نگردیده است و اساسا دستگیری در کار نبوده است

وی ادامه داد: این پرونده که چندین شاکی را به همراه دارد در دادسرای گرمه در حال رسیدگی و انجام تحقیقات قضایی مقدماتی است، که چه بسا در خلال رسیدگی  تحقیقاتی ، قاضی محترم مربوطه به این نتیجه برسد که موضوع اساسا فاقد جنبه کیفری و جزایی نیز باشد و وقوع جرمی احراز نگردد

جوادی ضمن  بیان داشت: علت اصلی بوجود آمدن این مشکلات اعتماد بی دلیل مردم به فردی است که فاقد تحصیلات و اطلاع و تجربه کافی در زمینه حسابرسی و مدیریت می باشد، و این  عدم توانایی در مدیریت قرعه کشی های  خانگی و بوجود آمدن مشکلاتی در این زمینه می شود. و از طرفی با توجه به شایعه مطروحه افرادی که طبق تعهد قبلی می بایست اقساط را پرداخت نمایند اقدامی نمیکنند و پیرو آن مشکل ایجاد و گسترش پیدا کرده است

وی در ادامه تصریح کرد: از جمله مسایلی که در این پرونده صورت گرفته است، به مواردی همچون عدم اخذ تضمینات مناسب از افرادی که قرعه به نام آنها افتاده، عدم اطلاع از اصول حسابرسی و حسابداری، اعتماد بیش از حد  مردم و عدم پرداخت اقساط توسط خود مردم میتوان اشاره کرد.

رئیس دادگستری شهرستان گرمه گفت: با توجه به شرایط خاص موجود به مسئولین متذکر می گردد در رابطه با انتشار اخباری که با آبروی و حیثیت و حقوق  شهروندان ارتباط مستقیم دارد، دقت نظر و تامل بیشتری به خرج داده و بی محابا  با انجام مصاحبه های بی جهت و غیر دقیق و ناقص اسباب نگرانی شهروندان و  تشویش اذهان را فراهم نیاورند.

وی اظهار داشت: این حق برای شهروندانی که از محل اخبار غیر موثق  متضرر می شوند محفوظ است که جهت اعاده حیثیت اقدام نمایند. کما اینکه  در همین مورد نیز با توجه به شکایت شاکی خصوصی علیه فرد مصاحبه کننده  پرونده ای تشکیل شده است.

/انتهای پیام

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک