شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۰۱۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۱۳ - ساعت ۶:۴۰

 راه یابی دو گروه موسیقی خراسان شمالی به جشنواره ملی بیت و حیران آذربایجان غربی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان از راهیابی دو گروه موسیقی مقامی این شهرستان به جشنواره ملی بیت و حیران استان آذربایجان غربی خبرداد.
 راه یابی دو گروه موسیقی خراسان شمالی به جشنواره ملی بیت و حیران آذربایجان غربی,

به گزارش گروه دریافت خبر عصر اترک،  احمد زیبایی اظهار کرد: از بین ١٥٠ اثر حسین ولی نژاد در بخش فردی و در بخش گروهی از میان ٥٦ اثر ، گروه موسیقی هنگستان به سرپرستی شعبان اسلامی به جشنواره ملی بیت و حیران سردشت آذربایجان غربی راه یافتند.

 

وی با اشاره به اینکه جشنواره کشوری "بیت و حیران" به مدت دو روز در شهرستان سردشت برگزار می شود، بیان کرد: در این جشنواره ١٥٠ اثر فردی و ٥٦ اثر گروهی ارائه شده است که پس از داوری در مرحله اول در مجموع ٤٠ اثر انفرادی و ١٢ اثر گروهی به بخش نهایی جشنواره راه یافته است.

 

زیبایی افزود: این جشنواره با هدف تقویت، گسترش فرهنگ غنی موسیقی بومی و فولکلور نواحی مختلف ایران اسلامی، شناسایی و حمایت از استعدادهای جوان موسیقی بومی و محلی، جلوگیری از فراموشی و نابودی هنرهای اصیل ملی برنامه ریزی شده است.

 

حسین ولی نژاد در بخش فردی و گروه موسیقی هنگستان به سرپرستی شعبان اسلامی و همراهی مهدی صداقت، مهدی نصرت زاده، محمد امین حسن نژاد ، امیر حسین مقدم و محمد باقر اسلامی در جشنواره حضور پیدا خواهند کرد.

 

گفتنی است؛ جشنواره ملی موسیقی"بیت و حیران"در روزهای ١٦ و ١٧ اسفند ماه در سردشت آذربایجان غربی با حضور  ٢٧ استان کشورر برگزار می شود.

انتهای پیام

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک