شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۰۱۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۰۹ - ساعت ۴:۱۹

اختصاص ۳/۳ میلیارد برای ساخت خانه جوان فاروج/جوانان به کار گروهی و تشکیل تعاونی ترغیب شوند

فرماندار شهرستان فاروج با اشاره به اختصاص 3.3 میلیارد ریال برای ساخت خانه جوان در فاروج گفت بستر سازی و برنامه ریزی برای احیا و تقویت حوزه جوانان که ظرفیتی عظیم برای نظام هستند یک تکلیف برای مسئولان است، تشکیل خانه جوان یکی از راه‌های رشد و بالندگی جوانان است.
اختصاص 3.3 میلیارد برای ساخت خانه جوان فاروج/جوانان به کار گروهی و تشکیل تعاونی ترغیب شوند,

به گزارش عصر اترک به نقل از  فاروج من؛ هادی رجایی نیا گفت: تشکیل خانه جوان یکی از راه‌های رشد و بالندگی جوانان است و شاید بخشی از دغدغه‌هایی که امروز داریم را بتواند حل کند، اداره این مجموعه نوعی تمرین مدیریت در کنار مجموعه‌های اداری است و برای ساخت آن 3 میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

رجایی نیا کار در حوزه جوانان را یک تکلیف برای همه مسئولین دانسته و اظهار داشت: جوانان آینده سازان این کشور هستند و نقش آن‌ها در تمامی صحنه‌های اصلی و مختلف نظام و کشور پررنگ بوده است.

وی ادامه داد : امروز جوانان با افکار مختلف باید در همه عرصه‌ها حضور فعال داشته باشند حتی اگر گاهی افکاری را دارند که شاید هم‌خوانی با افکار ما نداشته باشد، اگر ایراد و اشکالی هم باشد قابل رفع است زیرا جوانان اصلاح پذیرند.

جای جوانان در این‌گونه جلسات خالی است.

فرماندار شهرستان فاروج با تاکید بر لزوم حضور جوانان در این‌گونه جلسات گفت: ما وقتی ستاد ساماندهی امور جوانان را تشکیل می‌دهیم و اگر یک موضوع اشتغال را در این جلسه مطرح می‌کنیم باید جوانانی که کارآفرین و موفق بوده‌اند را در جلسه بیاوریم و حرف‌هایشان را بزنند.

رجایی نیا با ابراز گلایه از عدم روحیه کارآفرینی در برخی جوانان گفت: در زمان دفاع مقدس جوان 14 ساله در همین فاروج داشتیم که به جبهه اعزام شده و شهید هم شده است اما امروز گاهی در ملاقات‌های عمومی شاهد هستیم که به جای جوان والدین می‌آیند و می‌گویند که جوانی فوق لیسانس داریم که سربازی رفته و بیکار است، تقاضای شغل داریم.

رجایی نیا ادامه داد: برخی از جوانان امروز ما این‌گونه پرورش یافته‌اند که باید در خانه بنشینند تا از آسمان جیزی بیاید و یا مسئولی کاری به آن‌ها معرفی کند، اکثراً تمایل دارند که کارمند دولت شوند یا وقتی محدودیت‌های استخدام را می‌بینند با مدرک لیسانس میگویند که یک آبدارچی یا نگهبان هم باشیم کفایت می‌کند، چرا جوانان ما به اینجا رسیده‌اند.

وی مستند سازی از الگوها را اقدامی شاخص دانسته و گفت: در همین فاروج هم جوانانی داریم که ایده‌هایی در سطح ملی داشته‌اند و یا در مسابقات جهانی به عنوان نماینده ایران شرکت کرده‌اند، باید این افراد را شناسایی کرده و برای دیگران الگو سازی کنیم.

عدم کار گروهی یکی از نقص‌های امروز ما است.

رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان گفت : بحث ترغیب جوان به کار گروهی و تشکیل تعاونی‌ها یک نقص بزرگ در کشور است، اخیراً تحولاتی در آموزش و پرورش به وجود آمده و به کار گروهی بیشتر اهمیت داده می‌شود.

رجایی نیا ادامه داد: باید به گونه‌ای فضاسازی کرده و شرایط را فراهم کنیم که کار جمعی به عنوان یک سنت خوب تلقی شود نه اینکه آن‌را کاری شکست خورده بدانیم، در کشورهای پیشرفته دنیا مجموعه‌های بزرگ و موفق شرکت‌هایی هستند که به صورت تعاونی اداره می‌شوند.

امان الله فیروزه نیز با اشاره به تعریف مبحث کارآفرینی اجتماعی از طریق سازمان‌های مردم نهاد جوانان گفت: در این مبحث کارآفرینی خلاقانه برای تأمین نیازها و ایجاد اشتغال را دستور کار قرار داده و حدود یک میلیارد ریال از طرح‌های ارائه شده در سمن‌ها در موضوعات مختلف به ویژه کارآفرینی اجتماعی حمایت مالی داشته‌ایم.

 سرپرست معاونت ساماندهی امور جوانان خراسان شمالی با اشاره به آمادگی بودجه‌ها برای حمایت از طرح‌های ویژه شهرستان‌ها گفت: در شهرستان فاروج مجوز یک سمن تایید شده اما پیگیری‌های لازم صورت نگرفته است، خواهشمندیم برای تشکیل سازمان‌های مردم نهاد جوانان اقدام کرده و بتوانیم ده‌ها مجوز فعالیت را داشته باشیم.

 

 

انتهای پیام. /

 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک