جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۰۱۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۰۹ - ساعت ۳:۴۰
معاون فرماندار جاجرم خبر داد:

تردد ۱۵ هزار مسافر نوروزی سال ۹۶ در شهرستان جاجرم

معاون فرماندار جاجرم با بیان اینکه در نوروز سال 96 آمار ورود خروج مسافران در شهرستان جاجرم 15000 نفر بود گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز باید نظارت قوی بر قیمت ها در بازار انجام گیرد تا از سواستفاده های ممکن جلوگیری شود و مردم با خیالت راحت خرید نوروز خود را انجام دهند.
تردد 15 هزار  مسافر نوروزی  سال 96 در شهرستان جاجرم,

  به گزارش عصر اترک به نقل از  پایگاه خبری جاجرم، محمدعلی صاحبی معاونت فرمانداری جاجرم در جلسه ستاد تسهیلات سفر ویژه نوروز 97  با تاکید بر بازرسی و نظارت دقیق تر بر عرضه کالا ها و خدمات در سطح شهرستان گفت : وجود نظارت قوی بر قیمیت و کیفیت کالاها و خدمات ارائه شده در ایام نوروز به منظور جلوگیری از سوء استفاده احتمالی برخی افراد سود جو بسیار حائز اهمیت است.
 
معاون فرماندار جاجرم با بیان این مطلب در جلسه ستاد تسهیلات سفر ویژه نوروز ۹۷ افزود: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز باید نظارت قوی بر قیمت ها در بازار انجام گیرد تا از سواستفاده های ممکن جلوگیری شود و مردم با خیالت راحت خرید نوروز خود را انجام دهند.

 وی افزود: درنوروز سال 96 آمار ورود خروج مسافران در شهرستان جاجرم 15000 نفر بود که امیدواریم با تلاش دستگاه های اجرایی در نوروز امسال نیز مسافران با رغبت بالا از شهرستان جاجرم بازدید کنند.
 
محمد علی صاحبی با تاکید بر آمادگی بیش از پیش دستگاه های اجرایی و خدمات رسان در ایام نوروز تصریح داشت : مدیران دستگاه های اجرایی و خدمات رسان دست اندرکار امر تسهیلات سفر هر کدام به نوعی موظفند بسترهای لازم جهت رفاه و آسایش شهروندان و مسافران نوروزی را فراهم نمایند.

وی با بیان این مطلب افزود : مهمترین بستر مورد نیاز برای مسافران، تامین امنیت و در دسترس بودن امکانات خدماتی و رفاهی می باشد.
وی در ادامه خواستار همکاری و تعامل دستگا ه ها با 2 نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی به منظور حمایت از مددجویان و افراد تحت پوشش نهادهای ذکر شده با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز شد.
 
همچنین دیگر مواردی که از سوی معاونت فرمانداری در راستای فراهم سازی بستر های لازم برای شهروندان و مسافران در ایام نوروز مورد تاکید قرار گرفت می توان به این موارد اشاره نمود : تهیه سوغات شهرستان جهت ارائه به مسافران نوروزی در زمان استقبال از مسافران ، زیبا سازی محیط شهری و آماده سازی مبلمان شهری ، نصب تابلوها – بنرها و دیگر علایم جهت راهنمایی مسافران و معرفی شهرستان در ورودی – خروجی و دیگر نقاط سطح شهرستان ، نظارت بر عملکرد جایگاه های سوخت ، تامین فضای اسکان مسافران با همکاری آموزش و پرورش و دیگر ارگان ها، آمادگی کامل دستگاه های مدیرت بحران جهت ارائه خدمات در شرایط خاص و بحرانی، عدم حفاری دستگاه های خدمات رسان ( آب – برق – گاز – مخابرات ) در بازه زمانی تعیین شده در ایام نوروز ، و ....
 
امیر گواهی بخشدار مرکزی جاجرم نیز در این جلسه به برخی موارد مهم در ایام نوروز اشاره نمود و افزود : از سفرهای نوروزی می توان به عنوان یک فرصت جهت معرفی پتانسیل ها و ظرفیت های شهرستان استفاده نمود. به همین منظور در ایستگاه راه آهن جاجرم در حال تدارک احداث اقامتگاه بوم گردی برای مسافران می باشیم  تا از فرصت به دست آمده استفاده لازم را ببریم.


وی در ادامه به احداث ایستگاه پلیس در محدوده ایستگاه راه آهن جاجرم اشاره نمود و افزود : با توجه به افزایش تعداد مسافران در ایام نوروز رایزنی ها با فرماندهی انتظامی استان انجام شد و در حال فراهم کردن تمهیدات احداث ایستگاه پلیس در محدوده ایستگاه راه آهن جاجرم می باشیم.
وی همچنین به معرفی سایت Shop Blue که توسط یکی از مخترعین شهرستان جاجرم در بخش مرکزی راه اندازی شده است پرداخت و افزود : سایت تخصصی  Shop Blue توسط یکی از جوانان نخبه شهرستان در حوزه کامپیوتر ( محمودزاده ) طراحی شده و دارای آیتم های مختلف می باشد که از جمله آن ها می توان به معرفی پتانسیل ها و محصولات شهرستان جاجرم اشاره نمود. وی افزود : این سایت فرصت مناسبی را جهت ارائه محصولات شهرستان ، معرفی جاذبه های گردشگری و دیگر خدمات به مردم بوِیژه مسافران نوروزی فراهم نموده است که با معرفی سایت مذکور در بروشورهای تبلیغاتی دستگا ها در ایام نوروز جهت ارائه به شهروندان و مسافران از ظرفیت آن استفاده کرد. وی همچنین پیشنهاد کرد محصولات تولیدی شهرستان از طریق درج توضیحات در بروشورها و ارائه نمونه محصولات به صورت رایگان در ایستگا ههای ارائه خدمات به مسافران عرضه شود.
بخشدار مرکزی جاجرم همچنین از راه اندازی سرویس حمل و نقل عمومی مسیر جاجرم – تهران به مناسبت فرا رسیدن ایام نوروز خبر داد و افزود : به منظور رفاه حال شهروندان 2 دستگاه اتوبوس از تاریخ 15 اسفند ماه امسال آماده ارائه سرویس به شهروندان گرامی در مسیر جاجرم – تهران می باشد.
 
کارگرمقدم دبیر جلسه ستاد تسهیلات سفر و سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان جاجرم نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده در ستاد تسهیلات سفر در شهرستان جاجرم ارائه نمود و افزود : دستگاه های عضو ستاد تسهیلات سفر ، لیست کشیک ویژه ایام نوروز و گزارش خدمات ارائه شده به مسافران و شهروندان را به دبیرخانه ستاد تسهیلات سفر مستقر در میراث فرهنگی ارسال نمایند. وی همچنین تصریح داشت : موزه مردم شناسی شهرستان  برای بازدید مسافران از ۲۵ اسفند 96 تا ۱۵ فروردین 97 بازگشایی خواهد شد. بروشور های تبلیغاتی ویژه نوروز در حال آماده سازی جهت ارائه به مسافران می باشد.


 
رمضانی رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان جاجرم نیز گزارشی از اقدامات ویژه نوروز 97 توسط ارگان مذکور ارائه نمود و افزود : از ابتدای اسفند ماه گشت های مشترک با دیگر دستگاه هابرای نظارت بر اصناف و اتحادیه ها به صورت ویژه آغاز شده است و شعبه تعزیرات حکومتی نیز در روز های پنج شنبه در شهر مستقر بوده که نظارت لازم بر بازار دارند. وی همچنین به نصب بنرهای اطلاع رسانی جهت ارائه خدمات به مسافران و فعال بودن سامانه 124 جهت پیگیری شکایات مردمی از اصناف خبر داد.
 
حدادی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان جاجرم نیز از آمادگی کامل اعضای جمیعت هلال احمر شهرستان جهت ارائه خدمات به مسافران و گردشگران در ایام نوروز خبر داد و افزود : در صورت ارائه لیست مراکز خدماتی و رفاهی فعال در ایام نوروز بویژه فروشگاه ها، نانوایی ها و دیگر واحد های صنفی ارائه کالا و خدمات به پایگاه های جمعیت هلال احمر مستقر در سطح شهرستان می توان خدمات بهتری در بحث اطلاع رسانی به مسافران و گردشگران ارائه نمود.
 
فخرانی معاونت آموزش و پرورش شهرستان جاجرم نیز از آمادگی مدارس سطح شهرستان و دیگر مراکز تحت نظارت این ارگان جهت ارائه خدمات به مسافران در ایام نوروز خبر داد.
 
پهلوان ، شهردار جاجرم نیز از آمادگی کامل این ارگان جهت ارائه خدمات به شهروندان و مسافران در ایام نوروز و زیباسازی مبلمان شهری خبر داد و افزود : آماده دریافت بنرهای اطلاع رسانی از سوی نهاد ها و ارگان ها جهت نصب در سطح شهرستان می باشیم.
 
حسین نیا نماینده اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نیز از آمادگی کامل این ارگان جهت ارائه خدمات به شهروندان و مسافران در ایام نوروز خبر داد.

 

انتهای پیام

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک