سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۰۱۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۰۸ - ساعت ۶:۱۰
پایگاه خبری آشخانه گزارش می دهد:

مدینه فاضله در گرو تربیت اسلامی به کودکان و نوجوانان / مهدهای قرآنی امن، شاد و قابل اعتماد ترند

یکی از مسائلی که امروزه خانواده‌ها را به مهدهای قرآنی سوق می‌دهد خلأ وجود مکانی مورد اعتماد برای تربیت فرزندان است بر همین اساس مهدهای قرآنی که با محوریت تربیت اسلامی فررزندان فعالیت دارند، در سال‌های اخیر در کانون توجه والدین قرار گرفته‌اند.
مدینه فاضله در گرو تربیت اسلامی به کودکان و نوجوانان / مهدهای قرآنی امن، شاد و قابل اعتماد ترند,

به گزارش عصر اترک به نقل از  پایگاه خبری آَشخانه، دوران کودکی بهترین زمان برای تربیت انسان به شمار می‌رود به گونه‌ای که در این سن کودک هر آنچه که آموخته را در ذهن داشته و در بزرگسالی طبق آن عمل می‌کند، بدین منظور قرآن کریم و احادیث بر تربیت کودک از خردسالی تا نوجوانی تأکیدات فراوانی داشته و به تشویق و ترغیب خانواده‌ها به تربیت اسلامی پرداخته‌اند.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مهدهای بسیاری در کشور در قالب مهدهای کودک و مهدهای قرآنی شکل گرفت که در دهه اخیر شاهد توسعه مهدهای قرآنی و گرایش خانواده‌ها به تربیت دینی فرزندان بودیم، به نوعی که یکی از مسائلی که امروزه خانواده‌ها را به مهدهای قرآنی سوق می‌دهد خلأ وجود مکانی مورد اعتماد برای تربیت فرزندان است بر همین اساس مهدهای قرآنی که با محوریت تربیت اسلامی فررزندان فعالیت دارند، در سال‌های اخیر در کانون توجه والدین قرار گرفته‌اند.

مریم گوهری راد مدیر یکی از موسسات و مهدهای قرآنی با اشاره به میزان استقبال خانواده ها از مهدهای قرآنی، گفت: میزان استقبال خانواده ها و ثبت نام فرزندانشان الحمدلله روبه افزایش است و بنابر گفته های والدین محیط مهد های قرآنی نسبت به محیط های دیگر امن تر، شادتر و قابل اعتمادتر هستند.

 

 

وی با بیان این مطلب که در مهدهای قرآنی علاوه بر آموزش های اولیه و علمی نو آموزان، با تربیت اسلامی و قرانی آشنا می شوند، عنوان کرد: از این نظر کودکان فهیم تر خواهند شد.

وی یادآور شد:کودکان اُنسی که با قرآن و اهل بیت می گیرند در برابر عوامل ضد فرهنگی بیمه خواهند شد ودر سنین حساس نو جوانی و جوانی به راحتی دچار تغییر افکار نخواهند شد.

گوهری راد با اشاره به فعالیت و برنامه های مهدهای قرآنی در راستای تربیت اسلامی گفت: برگزاری کلاس های متنوع مذهبی اعم از حفظ، مفاهیم، بازی های قرآنی همراه با هیجان برای کودکان و حتی والدین، جلسات پرسش و پاسخ، دعوت از کارشناسان مذهبی، بازگویی داستان هایی از زندگی امامان معصوم و شهداء و .. برای کودکان و نوجوان در جهت آشنایی با فرهنگ قرآنی و رشد با سبک زندگی اسلامی است.

وی تصریح کرد: هم چنین در مناسبت و رویدادهای روزانه، جشن های مذهبی و نمایشگاه در سطح موسسه یا شهرستان گاها با همکاری ادارات مختلف برگزار می شود

این مدیر موسسه قرآنی به فعالیت های علمی مهدهای قرآنی اشاره کرد و گفت: برگزاری کلاس های علمی مانند آموزش روش های جدید ریاضی، رباتیک و ساخت سازه در کنار برنامه های متنوع قرآنی و فرهنگی از دیگر فعالیت های مهدهای قرآنی است.

 

 

گوهری راد با اشاره به نقش تربیت اسلامی در جامعه، خاطر نشان کرد: ساخت مدینه فاضله در گرو تربیت قرآنی و اسلامی کودکان و نوجوانان در جامعه پدید می آید و محیطی امن و سرشار از آرامش برای همه کسانی که در کنار افرادی با تربیت دینی و اسلامی رشد کرده اند قطعا به وجود خواهد آمد.

 

 

ام فروده ولد پور کارشناس امور کودکان و نوجوانان (مهد) بهزیستی مانه و سملقان در گفتگو با پایگاه خبری آشخانه، تعداد مهدهای کودک خصوصی شهری و روستایی شهرستان را 124 مهد اعلام و بیان کرد: تعداد 7 مهد کودک نیز در شهر آشخانه فعالیت می کنند.

ولد پور در رابطه با نحوه ارزشیابی مهدها گفت: مهدهای کودک بر اساس آئین نامه ابلاغ شده از سوی سازمان بهزیستی کشور در پنج محور شامل شرایط فیزیکی و تجهیزات، بهداشت، ایمنی و تغذیه، قوانین و مقررات، نیروی انسانی و آموزش مورد ارزیابی قرار می گیرند و رتبه آنها از یک تا سه ستاره تعیین می شود.

وی با تاکید بر اینکه نحوه ارائه خدمات در مهدهای کودک شهرستان مطلوب است، گفت: آموزش مهارت های زندگی، مفاهیم دینی، غنی سازی اوقات فراغت و ... از جمله فعالیت های فوق برنامه و در حال اجرا در مهدهای شهرستان است.

انتهای پیام/ امین فیروزبخت

 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک