جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۰۰۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۰۸ - ساعت ۰:۴۱

دیوارنویسی معضل تبلیغات شهری در اسفراین

دیوارنویسی به عنوان پدیده ای که چهره اکثر خیابان ها و کوچه های شهر اسفراین را مخدوش کرده و تبدیل به محلی برای بروز انواع تبلیغات، درددل کردن، ابراز عشق و... شده است.
دیوارنویسی معضل تبلیغات شهری در اسفراین,
به گزارش عصر اترک به نقل از  سپهرآیین ، دیوارنویسی به عنوان پدیده ای که چهره اکثر کوچه ها و خیابان های شهر را مخدوش کرده تبدیل به محلی برای بروز انواع تبلیغات، درددل کردن، ابراز عشق و... شده است و به نظر می رسد این مشکل بیشتر از آنکه ابعاد اقتصادی داشته باشد مشکلی فرهنگی است.

دیوارنویسی اگرچه از گذشته های دور یکی از شیوه های تبلیغاتی محسوب می شده اما تأثیر بدی بر زیبایی شهرها دارد به طوریکه در بسیاری از شهرها، دیوارنویسی از سوی افراد و شرکت های کوچک و بزرگ با اهداف تبلیغاتی انجام می شود که در بسیاری از موارد نارضایتی شهروندان را نیز در پی داشته است.

در سه هفته گذشته با نزدیک شدن به ایام عید نوروز تبلیغات قالیشویی ها در سطح شهر به شدت افزایش یافته و بیشتر این دیوار نویسی ها در مناطق پر ازدحام و به صورت شبانه نوشته می شود و شهروندان نیز در مقابل این کار عکس العملی از خود نشان نمی دهند.

در برخی موارد دیوار نوشته شده توسط صاحب ملک با رنگ اسپری پاک می شود.

زیباسازی و اهمیت دادن به طراحی های مناسب در معابر شهری در حقیقت ارزش دادن به حس بصری شهروندان و گردشگران و لازم است واحدهای اجرایی شهرداری و مدیریت زیباسازی و تاسیسات، با پیگیری های مستمر و مداوم برای كاهش دیوارنویسی های غیرقانونی و برطرف شدن هرچه سریع تر این مشكل تلاش كنند.

زیباسازی چهره شهر علاوه بر تاثیر مثبت در روحیه شهروندان در جذب گردشگران نیز بسیار موثر خواهد بود و لازم است مدیران و مسوولان دستگاههای مرتبط از جمله شهرداری اسفراین تعامل و همكاری لازم جهت برخورد با پدیده دیوار نویسی غیرقانونی را داشته، تابا حذف این ناهنجاری ها، چهره شهر زیبا و آراسته شود.

نصرت الله احمدی معاون خدمات شهری شهرداری اسفراین در گفتگو با خبرنگار ما در رابطه با افزایش پدیده دیوار نویسی در سطح شهر اظهار کرد: هر گونه دیوار نویسی و تبلیغات بر روی دیوار ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

وی گفت: با نزدیک شدن به ایام عید نوروز تبلیغات دو واحد قالیشویی در سطح شهر صورت گرفته است که تمامی نقاطی که توسط این دو قالیشویی اقدام به دیوار نویسی کرده اند شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده اند.

احمدی در ادامه تصریح کرد: تعدادی از مردم نیز به عنوان شاکی خصوصی که بر روی درب منزل آن ها نیز تبلیغات نوشته شده بود همراه با شکایت ما به مراجع قضایی ارسال شد و نزدیک به بیست مورد نیز که به صورت محدود در سطح شهر تبلیغات نوشته اند اخطار کتبی داده شده و از آن ها خواسته شده است که ظرف چند روز آینده اقدام به پاک کردن تبلیغات خود کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری با تاکید بر اینکه دیوار نویسی به هر نحو در سطح شهر ممنوع می باشد افزود: ما به اکثر این ها پیشنهاد داده ایم که با گرفتن مجوز از شهرداری تبلیغات خود را در مکان های مشخص بر روی داربست نصب کنند.

انتهای پیام/

 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک