شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۰۰۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۰۶ - ساعت ۱:۲۰
نماینده استان خراسان شمالی در شورای عالی استانها؛

وارفتگی مدیریت غیرمسئول‌ در خراسان شمالی بیداد می‌کند/هیچ شهروند جاجرمی‌ عضو هیأت مدیره آلومینا نیست

نماینده استان خراسان شمالی در شورای عالی استانها در سومین اجلاس عمومی این شورا با طرح این پرسش که هیچ شهروند جاجرمی‌ عضو هیأت مدیره آلومینا نیست، گفت: دولت تدبیر و امید در خراسان شمالی اسیر رفتار و استانداردهای دوگانه‌ است , وارفتگی مدیریت غیرمسئول‌ در خراسان شمالی بیداد می‌کند.
وارفتگی مدیریت غیرمسئول‌ در خراسان شمالی بیداد می‌کند/هیچ شهروند جاجرمی‌ عضو هیأت مدیره آلومینا نیست,

 به گزارش عصر اترک به نقل از  پایگاه خبری جاجرم، علیرضا ایزدی نماینده استان خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها در سومین اجلاس عمومی این شورا  در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد،  با بیان اینکه زادگاه من 11 هزار سال قبل از میلاد مسیح سکونتگاه‌ بشر بوده است، اظهار کرد: خراسان شمالی درآغاز مسیر توسعه است و مدیریت استان از ابتدای تأسیس تاکنون به جز در دولت نخست اعتدال‌ همواره ناپایدار بوده است.

عضو شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه تا قبل از سال 92 هر استاندار به طور متوسط فقط 8 ماه در صندلی استانداری تکیه زده است، تصریح کرد: تمام استانداران‌ قبل از سال 92 غیربومی‌ بوده‌اند و عمدتاً شناخت کافی و عمیقی از استان نداشته‌اند.

وی تصریح کرد: دولت به طور کلی توجه لازم را به استان خراسان شمالی نداشته است و از نظر شاخص‌های توسعه ما در قعر جدول قرار داریم‌.

عضو شورای عالی استان‌ها افزود: به عنوان مثال در حالی که تعداد تخت بیمارستانی‌ برای هر 1000 نفر ایرانی نزدیک به 2 تخت تعریف‌ می‌شود، در منطقه‌ای حدوداً 100 هزار نفره فقط یک بیمارستان 32 تختخوابی وجود دارد که آن هم در دولت احمدی‌نژاد افتتاح شد.

ایزدی با بیان اینکه بعد از پیگیری‌های بی‌شمار اخیر قرار است 32 تخت دیگر به این بیمارستان اضافه شود، افزود: نزدیک‌ترین و اقتصادی‌ترین جاده ارتباطی چندین دهه است که محتاج و نیازمند چند کیلومتر آسفالت ناقابل‌ است.

وی با بیان اینکه وارفتگی مدیریت غیرمسئول‌ در خراسان شمالی بیداد می‌کند، تصریح کرد: در آغاز دولت دوم تدبیر و امید تمام نمایندگان استان گزینه‌ای برای اصلاح مدیریت بهداشت و درمان را به وزیر مربوطه معرفی کردند و دانشگاهیان اصلاح‌طلب و استانداری هم از آن حمایت کردند.

عضو شورای شهر جاجرم گفت: وزیر دولت تدبیر و امید با این کار مخالفت کرد، زیرا او وزیر است و می‌تواند و قانون حق را به او می‌دهد. پس نماینده‌های مردم و مردم همیشه‌ در صحنه چکاره‌اند؟

وی ادامه داد: اشکال دولت روحانی در این است که آن روز که رقبایش ارکان دولتش را به لرزه‌ درآوردند و او محتاج رأی بود از همه می‌خواست که به او رای دهند، اما وقتی رأی را گرفت آن هم جایش را به برخورد‌های خشک رسمی و اداری داد.

ایزدی با بیان اینکه برخی از وزرا رفتند سراغ آن‌هایی که منتظر نشسته‌ بودند تا از سفره انقلاب بهره بگیرند، گفت: نمایندگانی که در لیست‌ امید رأی آوردند به جای آن که مدافع خاص ملت باشند، تلاش کردند عقب نمانند و به عنوان مثال فرمانداری را که مردم قبول ندارند و شاخص عملکردش‌ در استان در نازلترین‌ سطح قرار دارد، ادغام می‌شود چون با فلان نماینده لیست امید دوست و هم‌پیمان است.

وی با اشاره به برخی از دولتمردانی که قانون را به رخ رای‌دهندگان می‌کشند، تصریح کرد: آن‌ها در جاهایی دیگر به همان‌ بروکراسی‌ وفادار نیستند. مثلاً طبق مقررات رایج باید در هیأت مدیره شرکت‌های دولتی در هر منطقه یک نفر عضو بومی وجود داشته باشد، اما در شرکت‌ آلومینای‌ ایران که کارخانه‌اش در جاجرم‌ است چنین چیزی وجود ندارد.

عضو شورای عالی استان‌ها با طرح این پرسش که هیچ شهروند جاجرمی‌ عضو هیأت مدیره آلومینا نیست، گفت: دولت تدبیر و امید در خراسان شمالی اسیر رفتار و استانداردهای دوگانه‌ است.

وی با بیان اینکه مردم این استان نمی‌دانند که تا چه زمانی باید استانداردهای دوگانه‌ و تبعیض‌ها را تحمل کنند، افزود: شاید برای همین چیزها است که نرخ‌ رشد جمعیت در سرشماری سال 95 در این استان منفی است و مردم از این استان فرار می‌کنند و به تعبیری دیگر مهاجرت می‌کنند.

ایزدی با بیان اینکه این کار توسعه نیست، تصریح کرد: با این روش‌ها نمی‌توانید مملکت را اداره کنید، زیرا توسعه شاخص دارد و مردم همه چیز را می‌بینند.

عضو شورای شهر جاجرم با بیان اینکه آیا شما می‌خواهید جواب آن‌ها را بدهید یا خیر؟، گفت: اگر می‌خواهید پیام ملت را نسبت به عملکرد خود بشنوید‌، از من به عنوان نماینده یک استان بشنوید و در مقابل خواست ملت ایستادگی نکنید‌.

وی با طرح این پرسش از روحانی که چرا در استانی که لیست امید برای مجلس 94 رأی آورد‌، در همان استان در اردیبهشت‌ 96 از رقیب‌ اصولگرایش‌ شکست خورد، گفت: هر وقت رئیس جمهور توانست به این سئوال پاسخ دهد، مشکل توسعه در استان خراسان شمالی حل می‌شود.

انتهای پیام/

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک