شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۰۰۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ساعت ۵:۳۷
معاون صنایع ‌دستی اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی :

نبود زمین مناسب، مانع احداث بازارچه صنایع دستی دائمی در بجنورد است/راه اندازی بازارچه های صنایع دستی در روستاهای هدف گردشگری استان

معاون صنایع ‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: با توجه به نبود زمین مناسب و یا حتی نبود بنای تاریخی بلا استفاده در شهر بجنورد، احداث بازارچه دائمی سوغات و صنایع دستی در شهر بجنورد ( مرکز خراسان شمالی ) عملیاتی نشد و احداث این بازارچه در دو شهرستان شیروان و مانه و سملقان در دستور کار قرار گرفت.
 نبود زمین مناسب، مانع احداث بازارچه صنایع دستی دائمی در بجنورد است/راه اندازی بازارچه های صنایع دستی در روستاهای هدف گردشگری استان,

علی عابدی، معاون صنایع ‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی در گفت و گو با عصر اترک در این باره اظهار کرد: چند سال قبل در استان تصمیم گرفته شد تا بازارچه دائمی سوغات و صنایع دستی استان با هدف رونق بخشی به این صنعت در شهر بجنورد ( مرکز خراسان شمالی ) که در مسیر پرتردد مسافران قرار دارد، راه اندازی شود.

 

عابدی با بیان اینکه تجربه دیگر استان ها برای راه اندازی چنین بازارچه ای، محل بناهای تاریخی شان است، عنوان کرد: با توجه به اینکه در شهر بجنورد فقط دو بنای تاریخی عمارت و آیینه خانه مفخم وجود دارند، در این دو بنا موزه ایجاد شده است، بنابراین درصدد برآمدیم که زمینی را برای راه اندازی این بازارچه تامین کنیم.

 

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه شهر بجنورد با محدودیت زمین روبرو است و راه اندازی آن در شهر بجنورد نهایی نشده است، بنابراین درصدد برآمدیم که در گام نخست در شهرستان های شیروان و مانه و سملقان بازارچه سوغات و صنایع دستی را راه اندازی کنیم.

 

وی گفت: در همین راستا، طی نشست هایی با شورای شهر و شهرداری شیروان، آنان موافقت کردند که زمینی مناسب برای راه اندازی این پروژه اختصاص دهند که هم اکنون شهرداری شیروان در حال دریافت صدور مجوز برای راه اندازی این بازارچه است.

 

افزون بر این، معاون صنایع ‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی از راه اندازی بازارچه های محلی صنایع دستی در مناطق روستایی هدف گردشگری از جمله روستای روئین در شهرستان اسفراین و روستای اسفیدان در شهرستان بجنورد خبر داد و گفت: راه اندازی این بازارچه ها توسط بخش خصوصی انجام خواهد شد.

 

عابدی در خاتمه از برگزاری همایش صنایع دستی رنگ و طبیعت در 14 و 15 اسفند ماه امسال با هدف معرفی نقش ها رنگ ها در تولیدات صنایع دستی در استان و رونق بخشی به اشتغال زنگ رزی روستایی خبر داد.

 

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک