جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۰۰۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ساعت ۲۰:۱۵

جزییاتی از وقوع سانحه هواپیمای تهران-یاسوج/ مه غلیظ و وزش باد مانع پیدا کردن لاشه هواپیما شده است

سیاست > مجلس - ایرنا نوشت: نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: مه غلیظ و وزش باد شدید مانع پیدا کردن لاشه هواپیمای تهران -یاسوج در سمیرم شده است.

                جزییاتی از وقوع سانحه هواپیمای تهران-یاسوج/ مه غلیظ و وزش باد مانع پیدا کردن لاشه هواپیما شده است
            ,

اصغر سلیمی در حاشیه جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس در جمع خبرنگاران در مورد سانحه هوایی برای هواپیمای ATR شرکت هوایی آسمان گفت: صبح امروز مردم منطقه دناکوه صدای مهیبی شنیدند. از آن زمان تاکنون بسیج، بخشدار، رییس سپاه، هلال احمر و نیروهای انتظامی در حال پیدا کردن محل وقوع این حادثه هستند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه به علت مه غلیظ و وزش باد شدید هنوز محل دقیق این سانحه پیدا نشده است ولی تیم های جست و جو همچنان در حال جست و جو هستند. این حادثه در دناکوه در محلی بین سمیرم و کهکیلویه و بویراحمد رخ داده است.

جزییات وقوع سانحه هواپیمای تهران-یاسوج

باشگاه خبرنگاران نوشت: علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به جزییات دقیق از سانحه سقوط هواپیمای مسافربری یاسوج، اظهار کرد: هواپیمای ATR آسمان قرار بود ساعت 9 و 30 دقیقه به یاسوج برسد که ارتباطش با برج مراقبت قطع شد و بعد از گذشت مدتی این نگرانی ایجاد شد که شاید این هواپیما دچار مشکل جدی شده باشد.

اهم اظهارات بروجردی به شرح زیر است:
* همه اطلاعات اولیه و مشاهدات مردمی دال بر برخورد این هواپیما با کوه است چرا که فرودگاه بوشهر نزدیک به کوه‌های بلند قرار دارد و متأسفانه به نظر می‌رسد که این اتفاق بر اثر برخورد با کوه واقع شده باشد. یک تیم کارشناسی به منطقه اعزام شدند تا از نزدیک مشاهدات را ببینند و اعلام نظر کنند، طبق گزارش های واصله 60 مسافر و 6 گروه پروازی که جمیعا 66 نفر هستند در صورت تأیید نهایی، جان خود را از دست داده‌اند.

* علی الاصول کمیسیون عمران مجلس باید کمیته ویژه‌ای در این باره تشکیل دهد و بنده با رئیس کمیسیون عمران صحبت می کنم که حتما برای بررسی دقیق این حادثه کمیته ویژه‌ای تشکیل دهند. هواپیماهایی که استاندارد‌های لازم و ایمنی لازم را ندارند، ضرورتی ندارد که پرواز کنند، ATR هواپیمای ایمنی و ملخی است و از آنجایی که سرعت جت را ندارد، از ایمنی بیشتری برخوردار است.

* بنده در این باره از مسئولان ذیربط سوال کردم و آنها گفتند که این هواپیما از جمله ATRهای قدیمی است و غیر از آن هواپیماهای جدید است که به کشور آمده.

27214

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com

برچسب ها:

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک