پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۰۰۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ساعت ۲:۳۵
عضو هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

اعطای ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به برنامه باز آفرینی شهری در کرج

کرج - عضو هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی وزارت راه و شهرسازی از اعطای ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به برنامه بازآفرینی شهری در کرج خبر داد.
اعطای ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به برنامه باز آفرینی شهری در کرج,

به گزارش خبرنگار مهر، مجید روستا در جلسه ستاد بازآفرینی استان البرز که پیش از ظهر یکشنبه در سالن شهدای دولت استاندادی البرز برگزار شد، با بیان اینکه شهرداری کرج ورود جدی در خصوص بازآفرینی شهری داشته است، اظهار کرد: در استان البرز با  دو هزار و ۲۲۸ هکتار محدوده هایی ناکارآمد شهری مواجه هستیم که پنج درصد مساحت شهری و ۲۸ درصد جمعیت شهری را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه ستادی در کشور تشکیل شده که رسیدگی و بررسی بافت های فرسوده، بافت های تاریخی، روستاهای پیوسته به بافت شهری و بافت های ناکارآمد در این ستاد در دستور کار قرار دارد، افزود: هماهنگی و ایجاد یک وحدت رویه برای تسریع و تسهیل امور نقش اصلی این ستاد محسوب می شود.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی وزارت راه و شهرسازی در ادامه با تشریح اقدامات کارگروه های زیر مجموعه ستاد مذکور، تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی و شهرداری ها مکلف شده اند سالانه ۲۷۰ محله در کشور را در اولویت بازآفرینی شهری قرار دهند.

روستا همچنین در ادامه تاکید کرد: شاخص های اجتماعی،   فرهنگی و شهری در این مناطق بایستی به متوسط و میانگین کشوری نزدیک شود، افزود: محلات در اولویت باید در یک برنامه و اقدام مشترک مشخص و متناسب با نقش و وظیفه دستگاه ها تعیین و تکلیف شوند.

عضو هییت مدیره شرکت عمران و بهسازی وزارت راه و شهرسازی با اعلام اینکه  ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به برنامه بازآفرینی شهری در کرج کمک خواهد شد، اظهار کرد: تدوین برش سالیانه برای انجام اقدامات ساماندهی در محلات مورد هدف الزامی است.

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای سیاست های مورد نطر پیرامون بازآفرینی شهری به شهرداری ها به صورت منابع غیری نقدی کمک خواهیم کرد، یادآور شد: هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی مسکن در نطر گرفته شده است.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com

برچسب ها:

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک