جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۰۰۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ساعت ۷:۴۶

احتمال فرود اضطراری و زنده بودن مسافران آی‌تی‌آر / تلاش برای کشف لاشه

جامعه > حوادث - مهر نوشت: در حالی که سازمان هواپیمایی با قطعیت، خبر از«سقوط» هواپیمای ای تی آر داده که صحبت از سقوط قطعی، مستلزم کشف لاشه است؛ بنابراین همچنان احتمال فرود اضطراری هواپیما و زنده ماندن مسافران وجود دارد.

                احتمال فرود اضطراری و زنده بودن مسافران آی‌تی‌آر / تلاش برای کشف لاشه 
            ,

با توجه به محل محو شدن هواپیمای ای تی آر آسمان از صفحه رادار که در نزدیکی کاشان و منطقه ای دشت مانند است، احتمال فرود اضطراری آن در منطقه و زنده ماندن سرنشینان وجود دارد.

عکس صفحه رادار مرکز کنترل فضای کشور نشان می دهد هواپیمای ای تی آر ۷۲ ـ ۶۰۰ هواپیمایی آسمان در نزدیکی یاسوج اعلام کرده است به دلیل خرابی وضعیت جوی امکان فرود ندارد و در حال بازگشت است؛ بعد از این ارتباط رادیویی، هواپیما در نزدیکی کاشان از صفحه رادار گم شد.

یک مقام مسئول در صنعت هوانوردی اعلام کرد دو فروند هلی کوپتر برای گشت زنی در منطقه سمیرم آماده است ولی به دلیل مشخص نبودن محل دقیق سقوط هواپیما و نیز وسعت منطقه، امکان گشت زنی هوایی وجود ندارد.

حدود ۲۰ سال قبل هم یک فروند فوکر ۱۰۰ از صفحه رادار محو شد و اعلام شد که این هواپیما سقوط کرده اما پس از ۳ ساعت هواپیما در حالی سالم کشف شد که طی یک فرود اضطراری در منطقه دشت، به گِل نشسته بود.

براین اساس و با توجه به اینکه خلبان این هواپیما باتجربه بوده و نیز منطقه فرود اضطراری دشت مانند بوده است، احتمال فرود اضطراری آن در حوالی کاشان و نیز زنده ماندن تعدادی از سرنشینان آن وجود دارد.

این در حالی است که متاسفانه سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری علیرغم آنکه هنوز محل دقیق سقوط احتمالی کشف نشده و اطلاعی درباره آن در دست نیست، نه فقط گزینه سقوط را بصورت قطعی اعلام کرد بلکه تمام مسافران این هواپیما را کشته شده تلقی کرد و از طریق رسانه ملی به مردم تسلیت گفت.

47234

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com

برچسب ها:

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک