پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۰۰۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ساعت ۰:۲۸
یک مقام مسئول سازمان دامپزشکی در گفت‌وگو با فارس خبرداد

آغاز واردات ۱۰ میلیون دز واکسن آنفلوانزای پرندگان/ خبری از گسترش سویه جدید آنفلوانزا در کشور نیست

مدیرکل دفتر بهداشت و پیشگیری بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی گفت: مورد جدیدی از انتشار ویروس H5N6 آنفلوانزای حاد پرندگان در کشور نیست و در حال انتخاب و خرید واکسن آنفلوانزای پرندگان هستیم.
آغاز واردات ۱۰ میلیون دز واکسن آنفلوانزای پرندگان/ خبری از گسترش سویه جدید آنفلوانزا در کشور نیست,

علیرضا اکبرشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد آخرین وضعیت شیوع سویه جدید آنفلوانزای حاد پرندگان در کشور، اظهار داشت: به جز کیاشهر گیلان، دیگر موردی از ابتلا به ویروس آنفلوانزای H5N6 در کشور مشاهده نشده است و ما همچنان کارهای پیش‌گیرانه و رصدهای خود را انجام می‌دهیم.  

وی همچنین در مورد آخرین وضعیت آنفلوانزای پرندگان تیپ H5N8 نیز گفت: در شش ماهه دوم امسال به دلیل شیوع این ویروس در مرغداری‌های کشور، تا این لحظه 24 میلیون و 300 هزار قطعه مرغ معدوم شده است و بیشترین درگیری در استان قم است،‌‌ اما بیماری روند کاهشی داشته است. 

خبرنگار فارس از کارهای پیشگیرانه سازمان دامپزشکی از جمله تزریق واکسن برای پیشگیری از ابتلا پرسید که مدیرکل دفتر بهداشت و پیشگیری بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی در این مورد گفت: از آنجایی که تولید واکسن در داخل سه تا چهار ماه زمان می‌برد، برای فاز اول فراخوان داده‌ایم که نمایندگان شرکت‌های خارجی در فراخوان شرکت کرده‌اند و 9 مدل واکسن تاکنون معرفی شده که در حال بررسی و انتخاب واکسن هستیم. 

اکبرشاهی تصریح کرد: به محض انتخاب نوع واکسن آنفلوانزای حاد پرندگان 10 میلیون دز واکسن خریداری و بین مرغداری‌ها توزیع خواهیم کرد که می‌تواند نقش مؤثری در کاهش ابتلا به بیماری داشته باشد. 

انتهای پیام/ب

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com

برچسب ها:

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک