جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۰۰۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ساعت ۱۰:۶

بزرگداشت صادق تبریزی در موزه هنرهای معاصر تهران

مراسم بزرگداشت صادق تبریزی پنجشنبه سوم اسفندماه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در سالن اجتماعات موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.
بزرگداشت صادق تبریزی در موزه هنرهای معاصر تهران ,

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، به مناسبت سالروز تولد صادق تبریزی مراسم بزرگداشت این هنرمند، روز پنجشنبه سوم اسفندماه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ با سخنرانی آیدین آغداشلو، جواد مجابی و عباس مشهدی زاده و با حضور هنرمندان رشته های مختلف هنری در سالن اجتماعات موزه هنرهای معاصر برگزار می شود.

مهرداد فلاح هنرمند نقاش و خواهرزاده صادق تبریزی درباره این مراسم گفت: به مناسبت سوم اسفند ماه زادروز تولد صادق تبریزی مراسم یادبودی با همکاری دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می شود. در این مراسم تعدادی از استادان عرصه فرهنگ و هنر حضور خواهند داشت و درباره این هنرمند سخنرانی می کنند. همچنین در این مراسم فیلم زندگی استاد تبریزی به نمایش در می آید.

صادق تبریزی از پایه گذاران نقاشی‌خط در ایران و از هنرمندان بنام مکتب سقاخانه در سن ۷۹ سالگی در لندن درگذشت. او متولد ۱۳۱۷ در تهران بود. وی نخستین بار در سال ۱۳۳۸ نقاشی‌خط را روی یک پنل سرامیکی کار کرد و به گواه  برخی کارشناسان و منتقدان کار این هنرمند نخستین اثر نقاشی‌خط است  که کلماتش به قصد خوانده شدن نوشته نشده است.

آخرین نمایشگاه خارجی این هنرمند در سال ۱۳۹۱ همزمان با «هفته هنری جهان اسلام» در لندن در یکی از گالری های این شهر برپا شد که بازتاب‌های متفاوتی در جهان داشته است. تبریزی طی ۵۰ سال فعالیت هنری ۳۰ نمایشگاه مهم انفرادی و گروهی برپا کرد. او اول بار در سال ۱۳۵۱ آثارش را در معرض نگاه غربی‌ها قرارداد. از همان زمان، هنر او تحسین هنرشناسانی چون امانوئل لوتن، میشل تایپه و دیگران را برانگیخت.   

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com

برچسب ها:

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک