پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۰۰۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ساعت ۷:۲۵
گزارش۱۷ نهاد اطلاعاتی آمریکا

پاکستان با پیوستن به چین و افزایش قابلیت‌های اتمی، تهدیدی علیه آمریکا است

هفده آژانس امنیتی آمریکا در گزارشی به کنگره نسبت به تهدید برخی کشورها چون پاکستان، چین و روسیه در منطقه و علیه منافع واشنگتن هشدار دادند.
پاکستان با پیوستن به چین و افزایش قابلیت‌های اتمی، تهدیدی علیه آمریکا است,

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هفده آژانس اطلاعاتی آمریکا در گزارشی به کنگره این کشور هشدار دادند که پاکستان با خارج شدن تدریجی از سیطره نفوذ آمریکا، در سال 2019 در حوزه نفوذ چین قرار می‌گیرد.

 به نوشته روزنامه «داون» این بررسی بخشی از گزارش سالانه «دانیل .آر. کوتس» مدیر اطلاعات ملی آمریکا است که سه شنبه گذشته به کمیته اطلاعاتی سنا تحول داده شد و در آن تهدیدهای جهانی علیه امریکا ارزیابی شده است.

در تهیه این گزارش هفده آژانس اطلاعاتی از جمله آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) ، آژانس دفاع ملی و دفتر تحقیقات فدرال و آژانس امنیت ملی مشارکت داشتند.

بر این اساس، در این گزارش نسبت به «پاکستان» هشدار داده شده که این کشور با توسعه جنگ افزارهای اتمی، حفظ روابط با شبه نظامیان،محدود کردن همکاری ضد تروریسم و نزدیک شدن به چین تهدید علیه منافع  آمریکا را ادامه می‌دهد.

در این گزارش نسبت به افزایش توان موشکی و اتمی پاکستان آمده است: «این کشور ساخت جنگ افزارهای اتمی و توسعه نمونه‌های جدید از موشک‌های تاکتیکی برد کوتاه ، موشک کروز دریایی، هوایی و موشک‌های برد بلند بالستیک را ادامه می‌دهد.»

آژانس اطلاعاتی آمریکا در این گزارش با تاکید بر ادامه وخیم بودن روابط هند و پاکستان، نسبت به تداوم خشونت در «خط کنترل شده نظامی» یا خطر درگیری در آنجا هشدار داده است.

در این گزارش پیرامون اوضاع «افغانستان» نیز آمده است:«جامعه اطلاعاتی آمریکا انتظار دارد وضعیت کلی افغانستان در سال جاری به سبب بی‌ثباتی سیاسی مدام، حملات شورشیان تحت کنترل طالبان، عملکرد کم نیروهای امنیت ملی و کمبود‌های شدید مالی به‌شدت وخیم‌تر شود »

سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، «روسیه» را نیز به عنوان کشوری که در حال فشار آوردن بر سران آسیای میانه به منظور کاهش تعامل با واشنگتن و حمایت از طرح‌های ابتکاری اقتصادی و امنیتی روسیه است، نامیدند.

انتهای پیام/م


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com

برچسب ها:

با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک