یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۰۰۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۲۸ - ساعت ۴:۵۸
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی:

خراسان شمالی پاک از شیوع آنفولانزای پرندگان است

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی تاکنون هیچ نمونه ای از بروز بیماری آنفولانزای پرندگان در سطح استان مشاهده نشده و خراسان شمالی جزو استان های پاک از شیوه این بیماری است.
خراسان شمالی پاک از شیوع آنفولانزای پرندگان است,

حمید رمضانی، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی در گفت و گو با عصر اترک، با اشاره به اینکه در خراسان شمالی 90 واحد مرغداری فعال است، اظهار کرد: تاکنون هیچ نمونه ای از بروز بیماری آنفولانزای پرندگان در سطح استان مشاهده نشده و خراسان شمالی جزو استان های پاک از شیوه این بیماری است.

 

رمضانی در ادامه با تصریح بر این مطلب که اقدامات مراقبتی برای پیشگیری از شیوع این بیماری در سطح کشور در حال انجام است، گفت: طی سال جاری در خراسان شمالی نیز تمهیدات لازم برای پیشگیری از شیوه این بیماری در دستور کار بوده است.

 

وی افزایش آگاهی مراغداران با برگزاری کلاس های آموزشی، اعمال ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای در مرغداری ها همچنین مراقبت فعال توسط دامپزشکان در زیستگاه های حیات وحش را از مهمترین اقدامات مراقبتی استان برای پیشگیری شیوه این بیماری عنوان کرد.

 

در عین حال، وی توصیه کرد: مرغداران جوجه ها را از مراکز خرید معتبر خریداری کنند و رفت و آمد های غیر ضروری به داخل سالن مرغداری نداشته باشند.

 

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی در خاتمه یادآور شد: در سطح استان هیچ مرغداری غیر مجازی فعالیت ندارد که نگران از شیوع این بیماری در سطح استان باشیم.

 

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک