جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۰۰۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۲۵ - ساعت ۳:۲۴
معاون اشتغال وخودکفایی کمیته امداد خراسان شمالی اعلام کرد:

اشتغال ۱۷۰ مددجو توسط بنگاه های کاریابی

معاون اشتغال وخودکفایی کمیته امداد خراسان شمالی گفت: 170  مددجوی تحت حمایت این نهاد طی 10 ماهه امسال از طریق بنگاه های کاریابی دارای شغل و درآمد شدند.
اشتغال ۱۷۰ مددجو توسط بنگاه های کاریابی,

به گزارش گروه دریافت خبر عصر اترک، علی رضا مرادی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه طی۱۰ماهه امسال ۱۷۰ مددجوی تحت حمایت این نهاد از طریق کاریابی دارای شغل و درآمد شدند، اعلام کرد: یکی از اقدامات مهم این نهاد برای حمایت و توانمند سازی مددجویان ارائه برنامه های کاریابی و تعامل با کارفرمایان است.

 

مرادی با بیان اینکه کمیته امداد خراسان شمالی با ارائه برنامه های مدون آموزشی در بخش های فنی وحرفه ای زمینه اشتغال مددجویان را فراهم می کند، افزود:  براین اساس مددجویان مطابق نیاز کارفرمایان ازدوره های فنی وحرفه ای متناسب با شغل بهره مندمی شوند و پس از پایان دوره به مراکز کاریابی یا کارفرمایان معرفی می‌ شوند.

 

وی در ادامه ارتباط مستقیم با کارفرما، اجرای طرح های خودکفایی اعضای خانوار مددجو، خوداظهاری مددجو، شرکت های خدماتی و طرح های کارآفرینی را شش گام اصلی در انجام کاریابی برای مددجویان بیان کرد و گفت: این نهاد برای ساماندهی به اشتغال مددجویان، بسته های تشویقی کاریابی را ارائه کرده است به طوری که حق بیمه سهم کارفرما و حق الزحمه کاریابی علاوه بر آموزش های مهارتی به متقاضیان ارائه می شود.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان شمالی یاد آور شد: حق بیمه سهم کارفرمایی مددجویانی که نزد کارفرمایان مشغول به کار شوند، در سال اول ۱۰۰ درصد و در سال دوم ۵۰ درصد به کارفرمایان پرداخت می شود.

 

مرادی در ادامه به اجرای طرح های اشتغال کمیته امداد خراسان شمالی طی ۱۰ ماهه امسال اشاره کرد و گفت: هزار و ۶۸۷ طرح اشتغال خرد با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان از محل تسهیلات قرض‌الحسنه بانک ها و منابع داخلی کمیته امداد راه اندازی شده است.

 

وی بیان کرد: طی امسال این نهاد به برکت فعالیت های مستمر خود در حوزه اشتغال توانسته در مجموع برای دو هزار و ۵۰۰ مددجو و غیر مددجوی این نهاد شغل پایدار ایجاد کند.

 

مرادی همچنین به دوره های آموزشی فنی وحرفه ای مددجویان اشاره کرد و گفت: پنج هزار و۹۰۰ مددجوی تحت حمایت  از دوره های آموزشی فنی وحرفه ای بهره مند شدند که سه هزار و۷۱۷ نفر آنان زن و دو هزار و ۵۸۴ نفر نیز مرد بودند.

 

وی بیان کرد:۷۰۰ نفر از این مددجویان از دوره های آموزشی کشاورزی، دو هزار نفر در بخش دامپروری، هزار نفر در بخش صنایع دستی،۲۰۰ نفر از آموزشی صنعتی و معدنی و دو هزار نفر نیز از دوره های آموزشی خدمات بهره مند شدند.

 

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک