پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۷۹۹۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۲۳ - ساعت ۴:۴۲

واگذاری ۳۰۰ پنل خورشیدی به مددجویان خراسان‌شمالی

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی از واگذاری ۳۰۰ پنل خورشیدی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان خبرداد.
واگذاری ۳۰۰ پنل خورشیدی به مددجویان خراسان‌شمالی,

به گزارش گروه دریافت خبر عصر اترک، عباس اهرابی، با اعلام اینکه طرح پایلوت احداث ۱۲ نیروگاه خورشیدی خانگی خانوارهای تحت حمایت این نهاد طی امسال آغاز شد، گفت: دو طرح پنل خورشیدی منازل مددجویان کمیته امداد این استان به مناسبت ایام دهه مبارک فجر به بهره برداری رسید .

 

وی با بیان اینکه فاز مطالعاتی اجرای این طرح به صورت پایلوت از شهرستان اسفراین آغاز شده است، ادامه داد: طبق این طرح یک هزار خانوار مددجوی این استان از مزایای پنل های خورشیدی خانگی بهره مند می‌شوند .

 

  وی با بیان هم اکنون واگذاری ۱۰ پنل خورشیدی نیز دردست اقدام است، گفت: تا انتهای سال جاری ۳۰۰ طرح پنل خورشیدی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان به بهره برداری می‌رسد .

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی افزود: برای راه اندازی این پنل های خورشیدی برای هر خانوار مددجو 260 میلیون ریال از محل منابع قرض الحسنه بانک ها و منابع داخلی کمیته امداد استان هزینه می‌شود .

 

  اهرابی ادامه داد: 200 میلیون ریال از این اعتبارت از محل منابع قرض الحسنه بانک ها و باقی مانده نیز به صورت آورده مددجو و منابع داخلی کمیته امداد این استان تامین می شود .

 

وی با بیان اینکه برق تولیدی سالانه هر یک از این نیروگاه‌های خورشیدی حدود ۹ هزار کیلووات ساعت است، ادامه داد: مطابق تعرفه وزارت نیرو، این پنل های خورشیدی برای هر خانوار سالانه هفت میلیون تومان درآمد زایی دارد .

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به اینکه بخشی از این مبلغ صرف بازپرداخت تسهیلات و مابقی به عنوان درآمد به این خانواده ها تعلق می گیرد، عنوانکرد: جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و بهره مندی از کمک معیشت پایدار و مستمر تا ۲۰ سال آینده از جمله مزایای اجرای این طرح است.

 

انتهای پیام

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک