چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گزارش | کد خبر: ۲۷۹۹۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۲۳ - ساعت ۲:۲۹
گزارش؛

بیماری کلینیک ویژه بیمارستان امام علی (ع)/ بیماران در حسرت گرفتن نوبت

گرفتن نوبت برای استفاده از خدمات پزشکان کلینیک های بیمارستانها یکی از چالشهای بیماران می باشد...
بیماری کلینیک ویژه بیمارستان امام علی (ع)/ بیماران در حسرت گرفتن نوبت,

به گزارش عصر اترک به نقل از  بجنا؛ با اجرایی شدن طرح تحول سلامت در کشور، امکان دسترسی مردم به خدمات درمانی میسر شد که این موضوع خوشحالی مردم به خصوص قشر آسیب پذیر جامعه را به همراه داشت.

در این طرح پزشکان متخصص ملزم شدند تا تمام وقت به صورت دولتی در بیمارستانها و کلینیک ها کار کنند و از کار در مطب شخصی منع شدند.

این کار گرچه به نفع عامه مردم است اما موجب شلوغی و تراکم بیماران در کلینیک ها شده و مشکلاتی را در نوبت دهی و ارائه خدمات درمانی بوجود آورده است.

کلینیک بیمارستان امام علی (ع) بجنورد  نیز از این قائده مستثنی نبود و حجم بالای بیمارانی که در طول شبانه روز به این مرکز مراجعه می کنند موجب بروز مشکلات و اتلاف وقت مردم و بعضا سردرگمی آنها شده است.

 

به سراغ یکی از بیماران که در حال خروج از کلینیک است رفتم تا میزان رضایت مندی وی را از خدمات این مرکز جویا شوم. وی گفت: گرفتن نوبت به صورت تلفنی از متخصصین کلینیک بسیار سخت است و برخی مواقع که تلفن آزاد می شود، می گویند نوبت تمام شده و هفته آینده تماس بگیرید.

وی افزود:  برای کسانی که در شهر زندگی می کنند ممکن است از طریق دوست و آشنا و یا حضوری بتوان نوبت گرفت اما برای فرد روستایی که از راه دور می آید بسیار سخت است.

سهمیه تعداد ویزیت پزشکان کاهش پیدا کرده است

یکی دیگر از شهروندان بجنوردی در گفتگو با خبرنگار بجنا، گفت:  سهمیه تعداد ویزیت پزشکان کاهش پیدا کرده و به نظر می رسد رویکرد ساخت  و راه ندازی این کلینیک دولتی صرفا کسب سود بیشتر پزشکان متخصص و فوق تخصص هست تا ایجاد یک خدمت رسانی مناسب !

وی با بیان اینکه این نوع خدمت رسانی در شان همشهریان بجنوردی نیست ، افزود: لطفا موضوع کم کردن تعداد ویزیت پزشکان را از رئیس دانشگاه علوم پزشکی و معاون درمان و استانداری پیگری کنید .

 نوبت گرفتن از کلینیک امام علی (ع) بجنورد غیر ممکن است

یکی دیگر از شهروندان بجنوردی ، گفت:  پزشکان خوب را جذب بیمارستان کردند بیرون هم مطب ندارند و  نوبت گرفتن از کلینیک امام علی (ع)سخت به عبارتی غیر ممکن است.

وی افزود:  اگر نوبت دهی به صورت اینترنتی انجام شود دیگر این مشکلات به وجود نمی آید چون از قبل مشخص می شود که دکتر هست یا خیر یا چه روزایی هست ویا اینکه اصلا نوبتی برای ویزیت باقی مانده یا خیر خواهشمندم این را به گوش مسئولین برسانید.

معاینه 40 بیمار در روز غیر استاندارد است

دکتر دولت آبادی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان در گفتگو با خبرنگار بجنا، در پاسخ به گلایه های مردم گفت:طبق دستورالعمل وزرات بهداشت هر پزشک متخصص بایستی در روز 6 مریض و فوق تخصص 4 بیمار را معاینه کند .

وی ادامه داد: هم اکنون به طور متوسط برای هر پزشک در روز 25 بیمار در کلینیک امام علی (ع) ویزیت می شوند .

وی اظهار داشت: پیش از این پزشکان تعداد 40 نفر را معاینه می کردند که این غیر استاندارد بود و وقت کمتری برای بیمار گذاشته می شد.

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: مردم برای هر بیماری می خواهند به فوق تخصص مراجعه کنند به همین دلیل ترافیک می شود، این باید فرهنگ سازی شود که مردم ابتدا به پزشک عمومی مراجعه کنند بعد در صورت نیاز به فوق تخصص مراجعه کنند.

وی در خصوص پارتی بازی برای گرفتن نوبت ، گفت: پزشکان موظف هستند در روز 25 بیمار را معاینه کنند بعد از آن با اختیار خودشان هر بیماری را که بخواهند ویزیت می کنند.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


نظرات شما
ناشناس | 1402/02/10
0
0
سلام کاش طریقه نوبت دهی تلفنی بود ما که نمی‌توانیم اینترنتی نوبت بگیریم چکار کنیم
نام :
ایمیل
نظر
با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک