پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۷۹۹۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۱۶ - ساعت ۶:۱۵
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی اعلام کرد:

بهره برداری از ۱۷ واحد صنعتی جدید در شهرک های صنعتی بجنورد و فاروج/نقل مکان صنایع فلزی آلاینده بجنورد به شهرک کارگاهی

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی گفت: 17 واحد صنعتی با سرمایه گذاری 22 میلیارد تومان در شهرک صنعتی بیدک، شهرک صنعتی شماره یک بجنورد، شهرک کارگاهی بجنورد همچنین شهرک صنعتی فاروج در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسند.
بهره برداری از 17 واحد صنعتی جدید در شهرک های صنعتی بجنورد و فاروج/نقل مکان صنایع فلزی آلاینده بجنورد به شهرک کارگاهی,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، سیاوش وحدت، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر در خراسان شمالی 9 شهرک صنعتی، پنج ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی داریم، شرکت شهرک های صنعتی استان طی سه دهه اخیر نسبت به تامین زیرساخت های برای این شهرک ها و نواحی تلاش کرده است.

 

به گفته وحدت، طی این سه دهه اخیر برای این شهرک ها و نواحی صنعتی استان 119 کیلومتر آسفالت معابر، 111 کیلومتر راه دسترسی، 223 کیلومتر تاسیسات برای انتقال آب، برق و گاز آماده سازی شده است.

 

وی افزود: طی این مدت تا 81 مگاوات برق همچنین برخورداری از دو و نیم میلیون متر مکعب آب در سال و برخورداری از هزار و 400 میلیون متر مکعب گاز طبیعی در سال برای واحدهای صنعتی واقع در این شهرک ها و نواحی صنعتی تامین شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: هشت شهرک صنعتی استان از خدمات مخابراتی برخوردار شده اند و تا 35 هکتار فضای سبز در این شهرک های صنعتی ایجاد شده است.

 

وحدت همچنین افزود: چهار تصفیه خانه در چهار شهرک صنعتی و چهار ایستگاه آتش نشانی همراه با تجهیزات در این شهرک ها آماده سازی شده است.

 

وی در بخشی دیگر از سخن خود از اجرای 19 پروژه زیر ساختی دیگر برای شهرک ها و نواحی صنعتی استان با اختصاص اعتباری حدود پنج میلیارد و 600 میلیون تومان نیز خبر داد و گفت: علاوه بر آن، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اختصاص 11 میلیارد و 650 میلیون تومان اعتبار برای آماده سازی منطقه ویژه اقتصادی استان را در دستور کار قرار داده که تاکنون بیش از شش میلیارد تومان آن را اختصاص یافته است.

 

وی با گرامی داشت آغاز دهه فجر امسال نیز اعلام کرد: در این دهه 17 واحد صنعتی با سرمایه گذاری 22 میلیارد تومان در شهرک صنعتی بیدک، شهرک صنعتی شماره یک بجنورد، شهرک کارگاهی بجنورد همچنین شهرک صنعتی فاروج به بهره برداری می رسند.

 

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی همچنین خاطر نشان کرد: در این دهه کلنگ احداث دو واحد صنعتی جدید در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد بر زمین زده می شود.

 

وی درباره تعیین تکلیف ایجاد شهرک صنعتی در راز و جرگلان نیز پاسخ داد: برای این شهرستان احداث ناحیه صنعتی در قالب ناحیه کارگاهی در دستور کار است که در حال بررسی و ارزیابی زمین هایی هستیم تا بتوانیم زمینی را برای این پروژه انتخاب کنیم.

 

وی درباره هدایت صنایع آلاینده به درون شهرک ها و نواحی صنعتی استان نیز اظهار کرد: هر چند در گذشته فعالان صنایع آلاینده و فعالان صنفی شهر بجنورد استقبال خوبی از این جابجایی نداشتند، با این وجود این رویه در حال حاضر و تغییر کرده است.

 

وی گفت: با آماده سازی شهرک کارگاهی بجنورد تاکنون 54 واحد فلزی آلاینده شهر بجنورد از جمله درب و پنجره سازان به این شهرک منتقل شده اند.

 

وحدت خاطر نشان کرد: برای فعالان صنعتی پوشاک نیز یک زون در این شهرک کارگاهی مشخص شده است تا آنان در این شهرک مستقر شوند.

 

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک