چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۹۹۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۱۵ - ساعت ۵:۲۱

رشد صد برابری خدمات مخابرات در عمر چهل ساله انقلاب اسلامی در اسفراین

رئیس مخابرات اسفراین گفت: در عمر چهل ساله انقلاب اسلامی ایران ،خدمات این سازمان رشد صد برابری داشته است.
رشد صد برابری خدمات مخابرات در عمر چهل ساله انقلاب اسلامی در اسفراین,
به گزارش عصر اترک به نقل از  سپهرآیین ، مجید بهنود رئیس مخابرات اسفراین در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در شهرستان اسفراین در سال 57 فقط تعداد 400 خط تلفن مغناطیسی وجود داشت که اکثر آن ها نیز در اختیار سازمان ها و نهاد های دولت آن زمان بود که بعد از انقلاب اسلامی در سال 61 با نصب دستگاه های ای ام دی تعداد 1000 شماره دیگر نیز به شهرستان اختصاص و در سال 74 نیز با نصب دستگاه کاربن 4000 شماره دیگر نیز اضافه شد که بعد از پیشرفت های سیستم های مخابراتی در سال 85 با نصب دستگاه سوییچ تعداد شماره های  تلفن ثابت در شهرستان به 40000 عدد افزایش یافت.

وی گفت: این دستگاهی که در سال 85 در شهرستان نصب شد از قابلیت های بسیار بالایی برخوردار است که در کشور چین نیز از آن استفاده می شود و تعداد 500 هزار شماره را پوشش میدهد.

بهنود با اشاره به جمعیت 133 هزار نفری شهرستان گفت: در حال حاظر به برکت انقلاب اسلامی در تمامی روستاها ،حتی روستاهایی که در زمستان ها نیز خالی از سکنه است خطوط تلفن ثابت داریم که نسبت به جمعیت شهرستان 34/8 درصد تلفن ثابت داریم که این نسبت در خراسات شمالی 31 درصد است.

وی با تاکید بر پوشش دهی خطوط تلفن همراه اول در جاده های شهرستان بجز چند نقطه محدود کور افزود: در شهرستان اسفراین 85 درصد مردم از همراه اول استفاده می کنند که این آمار بجز آمار استفاده کنندگان از ایرانسل است.

رئیس مخابرات اسفراین در رابطه با طرح توسعه اینترنت همراه اول نیز گفت:  در حال حاظر کل سطح شهر و تعدادی از روستاهای اطراف آن تحت پوشش اینترنت 4G است که طبق برنامه ریزی صورت گرفته به ترتیب اولویت جمعیت ،روستاهای دیگر نیز در آینده نزدیک از اینترنت 3G و 4G خواهند شد.

وی با بیان اینکه در حال حاظر 20 روستا تحت پوشش خدمات ADSL است تصریح کرد: اسفراین یکی از شهرهایی است که رقابت شرکت های اینترنتی در آن زیاد است و  در حال حاظر به دلیل سابقه زیاد و اعتماد مردم 21 درصد مردم از ADSL استفاده می کنند.
انتهای پیام/

 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک