شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۷۹۹۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۱۵ - ساعت ۵:۷
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اعلام کرد:

صدور مجوز احداث گلخانه زیر ۳ هزار متر امکانپذیر شد/دولت پای کار ۹۰ درصد از بیمه باغات انگور آمد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در راستای توسعه کشت های گلخانه ای صدور مجوز احداث گلخانه با مساحت سه هزار متر مربع امکانپذیر شد.
 صدور مجوز احداث گلخانه زیر 3 هزار متر امکانپذیر شد/دولت پای کار 90 درصد از بیمه باغات انگور آمد,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، عبدالله یوسفی،رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در جمع خبرنگاران در همین باره اظهار کرد: در گذشته بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده به سازمان جهاد کشاورزی مجوز احداث گلخانه فقط برای مساحت بیش از سه هزار متر مربع صادر می شد که بر اساس آخرین دستورالعمل ابلاغی صدور مجوز برای احداث گلخانه با مساحت زیر سه هزار متر مربع نیز امکانپذیر شد.

 

یوسفی در بخشی دیگر از سخن خود به آغاز انجام بیمه باغات انگور نیز اشاره کرد و گفت: اجرای بیمه باغات انگور در استان آغاز شده است که تا پایان بهمن ماه جاری ادامه دارد.

 

وی عنوان کرد: در راستای اجرای بیمه باغات انگور بر اساس دستورالعمل ابلاغی، 90 درصد از بیمه باغات انگور را دولت می پردازد و 10 درصد را تاک داران باید بپردازند.

 

وی همچنین در پاسخ به این سوال که در فصل زراعی پاییزه امسال وضعیت کشت و سطح سبز مزارع استان چگونه است؟ اعلام کرد: در سطح استان در این فصل زراعی میزان بارندگی ها در مقایسه با دوره بلند مدت بارشی، بارش ها تا 50 کاهش یافته است.

 

یوسفی گفت: وضعیت سطح سبز کشت محصول در مزارع دیم در مناطق شرق استان شامل شهرستان های بجنورد، فاروج و شیروان ضعیف است و حتی در برخی از مزارع، کشت محصول به سطح سبز نیز نرسیده است.

 

وی افزود: وضعیت کشت محصول در نقاط غربی استان شامل شهرستان های مانه و سملقان و راز و جرگلان مساعدتر است هر چند که با تنش آبی روبرو هستند.

 

وی یادآور شد: در این فصل زراعی کلزا در سطح سه هزار و 700 هکتار از مزارع استان کشت شد که پیش بینی می شود هفت هزار تن محصول کلزا برداشت شود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: درصورتیکه این میزان تولید محقق شود میزان برداشت کلزا در بهار پیش رو در مقایسه با برداشت سال قبل رشد شش برابری خواهد داشت.

 

وی در خاتمه به اجرای طرح کاداستر نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون 76 هزار هکتار از اراضی استان در قالب 32 پلاک تعیین تکلیف شدند.

 

وی افزود: از این سطح شش هزار و 400 هکتار جزو اراضی مستثنیات قرار گرفتند و رای آنها به نفع مردم صادر شد.

 

یوسفی خاطر نشان کرد: در اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی برای 38 هزار هکتار از اراضی کشاورزی سند صادر شد.

 

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک