شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۹۹۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۱۵ - ساعت ۴:۲۶
رئیس آب و فاضلاب روستایی مانه و سملقان عنوان کرد:

دستاورد انقلاب اسلامی توسعه ۷۰۰ درصدی بهره مندی آب شرب روستایی مانه و سملقان در مقایسه با قبل انقلاب

رئیس آب و فاضلاب روستایی مانه و سملقان گفت: بر اساس اطلاعات ثبت شده در قبل از انقلاب سال ۵۷، فقط ۱۰ درصد از روستاهای کشور از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار بودند.
دستاورد انقلاب اسلامی توسعه  700 درصدی بهره مندی آب شرب روستایی مانه و سملقان در مقایسه با قبل انقلاب,

به گزارش عصراترک به نقل از پایگاه خبری آشخانه ؛ علی تیزرو رئیس آب و فاضلاب روستایی مانه و سملقان در گفتگو با پایگاه خبری آشخانه از افتتاح 8 پروژه آبرسانی روستایی با اعتبار 2 میلیارد و 190 میلیون تومان خبر داد و گفت: پروژه های آبرسانی به روستاهای کاستان، کریک، کلاته غمو، کشانک، قلعه خان، بیار، گرمک و محمد آباد در دهه مبارک فجر افتتاح خواهند شد.

وی با یادآوری این مطلب که بر اساس اطلاعات ثبت شده در قبل از انقلاب سال ۵۷، فقط ۱۰ درصد از روستاهای کشور از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار بودند، تصریح کرد: این در حالی است که پس از سال ۵۷ با اقدامات عمرانی صورت گرفته در زمینه تامین آب شرب مناطق روستایی، شاخص بهره مندی روستاهای شهرستان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی به 72 درصد ارتقاء یافته است.

تیزرو با بیان این که قبل از سال 84، آبرسانی روستاها در اختیار جهاد کشاورزی بوده، اظهار کرد: از 56 روستا قبل از سال 84، اکنون به 106 روستایِ تحتِ پوششِ آب و فاضلاب روستایی رشد یافته است.

این مسئول شهرستانی با اشاره به مقایسه عملکرد این دوره نسبت به سال های گذشته، خاطر نشان کرد: از سال 84 تا 92 میزان اعتبار آبفای روستایی 10.5 میلیارد تومان مصوب شده که 8.5 میلیارد تومان آن تخصیص یافته بود.

وی تصریح کرد: این در حالی است که از سال 92 تاکنون بالغ بر 40 میلیارد تومان مصوب شده است که 20 میلیارد تومان آن در حوزه آبرسانی روستایی تخصیص یافته است.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی با بیان این که در سنوات گذشته، 24 روستا از طریق سیار و با تانکر آبرسانی می شد، خاطر نشان کرد: اکنون در سطح شهرستان مانه و سملقان این تعداد به 5 روستا رسیده است و طی این مدت 19 روستا را از آبرسانی  سیار حذف و به شبکه آبرسانی مجهز شده اند.

وی هم چنین اظهار کرد: با دیدگاه و اقدام کارشناسانه، شاخص بهره مندی آب روستایی از 59 در سنوات گذشته به شاخص 72 ارتقاء یافته است که بالاترین شاخص در سطح استان است.

وی افزود: در حالی که اگر روستاهای بخش مانه نیز از سد شیرین دره آبرسانی شود شاخص بهره مندی آب به 90 درصد خواهد رسید.

تیزرو با اشاره به پروژه آبرسانی منطقه کالیمانی_خرتوت بیان کرد: این پروژه که آب چندین روستا را تامین می کند مبلغی بالغ بر 5/6 میلیارد تومان از محل سفر مقام معظم تامین اعتبار شد.

وی با  تاکید بر این که کیفیت آب در اولویت اول است، اظهار داشت: در دوره های گذشته کُلُر زنی آب حدود 35 درصد بوده که اکنون به وضعیت 90 درصد ارتقاء یافته است. هم چنین با احداث ایستگاه کنترل کیفیت، منابع آب روستایی هر ماه 2 بار سنجشِ کیفیت می شوند.

انتهای پیام/ امین فیروزبخت

 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک