پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۹۹۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۱۱ - ساعت ۶:۳۳
فرمانده یگان حفاظت منایع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی خبر داد:

سکته مغزی قرقبان جاجرمی به علت سرمای شدید

فرمانده یگان حفاظت منایع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از سکته مغزی  یکی از قرقبانان حفاظتی این اداره کل در حین ماموریت با موتورسیکلت در کوه های شهرستان جاجرم بر اثر سرمای شدید خبر داد.
سکته مغزی قرقبان جاجرمی به علت سرمای شدید,

سرهنگ موسی الرضا حیاتی، فرمانده یگان حفاظت منایع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک گفت: این قرقبان 28 ساله جاجرمی در سرمای -8 درجه و حین ماموریت دچار سرمای شدید شد که به دنبال آن دچار سکته مغزی می شود.

 

وی اضافه کرد:  خوشبختانه این قرقبان به علت رساندن به موقع به مراکز درمانی نجات یافت و پس از چند روز بستری در بیمارستان، مرخص شده و حال وی هم اکنون مساعد است.

 

حیاتی با بیان اینکه تمام نیروهای حفاظتی منابع طبیعی و آبخیزداری این استان به صورت شرکتی هستند، افزود: نیروهای حفاظتی منابع طبیعی با وجود سختی کار متاسفانه از کمترین حقوق و مزایا برخوردارند که انتظار می رود با تغییر وضعیت این نیروها شاهد افزایش حقوق و مزایا باشیم.

 

وی ضمن قدر دانی از تلاش های محمد رضا صالحی، استاندار خراسان شمالی برای تخصیص اعتبارات برای بهبود وضعیت نیروهای محیط بانی تصریح کرد: منابع طبیعی دستگاهی حاکمیتی است اما هنوز سازو کار پایداری ندارد .

 

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی تاکید کرد: ماموران منابع طبیعی سالانه  دچار اتفاق های زیادی از جمله سرمازدگی، آسیب دیدگی در آتش سوزی و واژگونی وسیله نقلیه می شوند.

 

وی شهید "رضا ارغوان" را یکی از نمونه های مبارزه در راه حفظ جنگل و انفال الهی نام برد و گفت: نیروهای حفاظتی محیط بانی در حین انجام عملیات گشت زنی نیاز به حمایت های بیشتری دارند و انتظار می رود با تخصیص اعتبارات در زمینه گشت و مراقبت این افراد وسیله لازم در اختیار آنان قرار گیرد تا دچار آسیب جدی نشوند.

 

حیاتی با اشاره به فعالیت  40 نیروی حفاظتی در2 میلیون از عرصه های این استان افزود: طبق قانون باید هر 10 هزار هکتار محدوده تحویل یک نیرو شود در حالی که  در این استان 65 تا 70 هزار هکتار تحویل هر نیرو می شود.

 

وی خواستار مشارکت مردم در بحث حفاظت از منابع طبیعی شد و خاطر نشان کرد: چنانچه مردم در این زمینه کمک کار ما نشوند قطعا منابع طبیعی استان دچار آسیب خواهد شد.

 

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک