جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۷۹۹۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۱۱ - ساعت ۳:۵۲
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اعلام کرد:

احداث واحد مرغ گوشتی ۸۴۰ قطعه ای درشیروان /احیا و لایروبی ۱۹۶ رشته قنات

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به کلنگ زنی 34 پروژه جدید کشاورزی در استان طی دهه فجر امسال با اختصاص 105 میلیارد تومان اعتبار گفت: احداث واحد مرغ گوشتی 840 قطعه ای در شهرستان شیروان از جمله مهمترین این پروژه ها است.
احداث واحد مرغ گوشتی 840 قطعه ای درشیروان /احیا و لایروبی 196 رشته قنات,

به گزارش خبرنگار عصراترک، عبدالله یوسفی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی  امروز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اجرای طرح آبیاری تحت فشار در سطح 200 هکتار در منطقه اسلام آباد شهرستان مانه و سملقان که سه روستا را تحت پوشش قرار می دهد را از دیگر پروژه ها نام برد.

 

یوسفی احداث مجتمع های گلخانه ای در شهرستان اسفراین در مساحت 50 هکتار و در شهرستان شیروان در مساحت 30 هکتار همچنین اجرای طرح تولید گیاهان دارویی در شهرستان جاجرم در روستای چاربید و اجرای کشت گل محمدی در شهرستان مانه و سملقان در سطح 400 هکتار را از دیگر پروژه هایی بنم برد که کلنگ عملیاتی شدن آنها در دهه فجر امسال بر زمین می خورند.

 

وی اعلام کرد: همچنین در دهه فجر امسال 68 پروژه آماده سازی شده در بخش کشاورزی در دهه فجر امسال در سطح استان افتتاح می شوند که برای اجرایی شدن آنها 39 میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

 

وی گفت: با بهره برداری از این تعداد پروژه هزار و 48 خانوار از نعمت بهره برداری این پروژه ها بهره مند می شوند.

 

یوسفی افزود: با بهره برداری از آنها برای 228 نفر فرصت اشتغال فراهم شده است.

 

وی تصریح کرد: از 68 پروژه یاد شده، 48 پروژه در زمینه آبیاری تحت فشار، احیا و لایروبی قنات ها هستند.

 

وی افزود: تولیدات گلخانه ای، گیاهان دارویی، نوغان داری، پرورش شیلات، امور دامی همچنین صنایع تبدیلی و تکمیلی از دیگر پروژه هایی هستند که در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در خاتمه همچنین عنوان کرد: طی سال جاری در استان نیز اقداماتی از جمله صدور مجوزهای تولید مرغ مادر گوشتی در شهرستان های شیروان و فاروج، صدور مجوز تولید مرغ اجداد در سطح 400 هکتار برای شرکت اتکا در شهرستان مانه و سملقان، توسعه باغات توت، انتقال آب پایاب سدهای غلامان، چندیر و چری به اراضی کشاورزان شهرستان راز و جرگلان انجام شده اند.

 

یوسفی افزود: در سال جاری میلیارد تومان اعتبار برای لایروبی و احیای 196 رشته قنات در استان اختصاص یافته تا اجرایی شود.

 

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک