شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۹۹۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۱۱ - ساعت ۲:۴۴

نبود پیست، مهمترین مشکل هیات موتورسواری شهرستان گرمه

نبود پیست مناسب، مهمترین کمبود هیات موتور سواری شهرستان گرمه است و این موضوع باعث شده ورزشکاران این رشته ها دور از فضای استاندارد، در داخل معابر و خیابان های شهر انرژی خود را تخلیه کنند که این امر موجب آزار و اذیت مردم نیز می شود.
نبود پیست، مهمترین مشکل هیات موتورسواری شهرستان گرمه,

به گزارش عصراترک به نقل از پایگاه خبری گرمه، توسعه هر رشته ورزشی نیازمند فراهم شدن بستر و امکانات مخصوص آن رشته است که متاسفانه این وضعیت در برخی از مواقع برای ورزشکاران فراهم نمی شود.

آستارا با داشتن چند هیات ورزشی، یکی از شهرستان های مهم عرصه ورزش خراسان شمالی محسوب می شود اما برخی از این هیات ها نظیر موتور سواری و اتومبیلرانی با وجود جذب ورزشکاران و ساماندهی آنها، از نبود امکانات رنج می برند.

نبود پیست موتورسواری اصلی ترین مشکل این هیات در شهرستان گرمه است که انتظار می رود با توجه ویژه مسئولان و مدیران این نیاز زیرساختی هرچه زودتر برطرف شود.

گرمه استعداد و پتانسیل قطب موتورسواری شدن را دارد

قزلی از ورزشکاران فعال رشته موتور سواری گرمه در این خصوص گفت: با هزینه شخصی، 230 میلیون ریال برای خرید موتور کراس 250، هزینه کرده ام ولی نبود پیست مناسب باعث شده تا تمرین های خودم را در زمین های ناهموار اطراف گرمه، آن هم در یک  شرایط سخت همچون روزهای تعطیل با وجود تمام خطرات انجام دهم.

وی اظهار داشت : شهرستان گرمه در صورت برخورداری از پیست استاندارد موتور سواری و اتومبیلرانی می تواند به یکی از قطب های این رشته پرطرفدار ورزشی در خراسان شمالی تبدیل شود.

موتور کراس ما بعد از گذشت یک سال همچنان رفع توقیف نشده

انگوری یکی دیگر از موتورسواران با تجربه شهرستان گرمه در بیان مشکلات این رشته ورزشی، به برخورد پلیس با موتورهای ورزشکاران اشاره کرد و افزود: این موتورها در سراسر کشور به عنوان قاچاق محسوب می شوند و در هیج جای کشور متداول نیست که موتورسواران برای موتورهایشان مدارک بگیرند زیرا دریافت مدارک قانونی نیازمند پرداخت هزینه ای بیش از قیمت موتور می باشد که پرداخت آن از توان ورزشکاران خارج است.


انگوری افزود: سال گذشته ماموران آگاهی با داشتن حکم، موتور کراس بنده را که به پشتوانه قولی که مسئولین بابت حمایت موتورسواران و تاسیس پیست داده بودند، در منزل ما توقیف کرده و همراه خود بردند، و ما الان چندماهی می شود که درصدد رفع توقبف آن هستیم و علیرغم اینکه تمام مدارک موتور بطور کامل موجود می باشد، هنوز هیچ کسئولی پاسخ قانع کننده ای برای آزادسازی بنده نداده است.

وی ابراز  داشت: بعد از این اتفاق، تعداد زیادی از کسانی که با هزینه شخصی خود اقدام به خرید موتورسیکلت های گران قیمت کرده بودند، موتورهای خود را بسیار ارزان و زیرقیمت به شهرهای همجوار بفروش گذاشتند تا به سرنوشت امثال بنده دچار نشوند، چرا که هیچ مسئولی در جهت حمایت و توسعه رشته موتورسواری پاسخگوی قول و وعده های خودشان نیستند.

 

امکان واردات قانونی موتور در عمل وجود ندارد 
یکی دیگر از موتورسواران با استعداد گرمه در رشته موتورسواری که مخالف نوشتن اسمش در متن گزارش بود، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری گرمه گفت: امکان واردات قانونی موتور در عمل وجود ندارد زیرا ثبت سفارش برای ورود موتور انجام نمی شود و این مشکل تمام موتورسواران کشور است که فدراسیون پیگیر رفع آن است و در حال حاضر موتورسواران با دریافت نامه از طرف فدراسیون امکان حضور در مسابقات برایشان مهیاست که البته این راه نیز بی مشکل نیست.

وی افزود: بسیاری از ورزشکاران این رشته در شهرستان گرمه از وضعیت مشابه وضعیت من برخوردار هستند و برغم داشتن موتور و اتومبیل با کیفیت از بستر مناسب برای انجام تمرین و مسابقه برخوردار نیستند و این در حالی است که بسیاری از شهرستان های کشور دارای پیست مناسب موتورسواری و اتومبیلرانی هستند.

زمین موردنظر برای پیست موتورسواری گرمه مکان یابی شده است

هادی باقری رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گرمه در پاسخ به سوالات خبرنگار ما مبنی بر چگونگی وضعیت بلاتکلیف پیست موتورسواری و سوالات متداول موتورسواران گفت: قطعه زمینی در حاشیه شهر گرمه در نظر گرفته شده است و با هماهنگی دستگاه های مرتبط پس از سپری کردن مراحل قانونی به پیست موتور سواری و اتومبیلرانی تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون زمین مورد نظر مکان یابی شده و کد پروژه نیز گرفته، خاطرنشان کرد: شهرستان گرمه در صورت برخورداری از پیست استاندارد موتور سواری و اتومبیلرانی می تواند به یکی از قطب های این رشته پرطرفدار ورزشی در استان خراسان شمالی و حتی منطقه ای کشور تبدیل شود./انتهای پیام

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک