شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۹۹۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۱۱ - ساعت ۱:۴۳
فرماندار شهرستان مانه و سملقان عنوان کرد:

افتتاح ۹۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۶/۵ میلیارد تومان در دهه فجر/ افزایش ۲۲۰ درصدی بودجه شهرستان

فرماندار مانه و سملقان ضمن تشریح پروژه ها از افتتاح 97 پروژه با اعتباری بالغ بر 36.5 میلیارد تومان در دهه فجر خبر داد
افتتاح 97 پروژه با اعتباری بالغ بر 36.5 میلیارد تومان در دهه فجر/ افزایش 220 درصدی بودجه شهرستان,

به گزارش عصر اترک به نقل از  پایگاه خبری آشخانه، غلامرضا عوض زاده فرماندار مانه و سملقان صبح روز سه شنبه به مناسبت دهه مبارک فجر در نشست خبری با اصحاب رسانه از افتتاح 97 پروژه با اعتباری بالغ بر 36.5 میلیارد تومان در دهه فجر خبر داد و گفت: شاخص ترین این پروژه ها کتابخانه عمومی آشخانه با اعتبار 5 میلیارد و 170 میلیون تومان با زیر بنای 2200 متر مربع افتتاح خواهد شد.

وی افزود: کتابخانه عمومی آشخانه از سال 89 کلنگ زنی و از اعتبارات ملی و سفر مقام معظم رهبری در دست اقدام بود.

عوض زاده افتتاح گازرسانی روستاهای شیرین سو، کاستان، توپ قلعه و چاقان را 2 میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: هم چنین گازرسانی به نواحی صنعتی مهمانک و مجتمع گلخانه ای امام رضا (علیه السلام) با هدف تامین زیرساخت ها و ورود سرمایه گزار صورت گرفت.

وی تصریح کرد: ضریب نفوذ گازرسانی از 86 درصد در دوره های قبل به 91 درصد در سال جاری ارتقاء یافته است که در آینده ای نزدیک همه ی مناطق از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.

فرماندار مانه و سملقان با بیان این که از ابتدای انقلاب تا قبل از دولت یازدهم 444 کیلومتر در شهرستان گازرسانی شده بود، خاطر نشان کرد: که اکنون در دوره دولت یازدهم و دوازدهم 608 کیلومتر با اعتبار 42 میلیارد تومان در شهرستان گاز رسانی شده است.

عوض زاده از افتتاح شبکه آب وفاضلاب روستایی 8 روستا در دهه فجر خبر داد و اظهار کرد: شبکه آب و فاضلاب روستاهای کاستان، گرمک، بیار، محمد آباد و مجتمع امام رضا (علیه السلام) با اعتبار 2 میلیارد و 200 میلیون تومان افتتاح خواهد شد.

عوض زاده گفت: در دولت دهم در حوزه آب و فاضلاب روستایی 9 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته در حالیکه در این دوره به اعتبار 16 میلیارد تومانی و تخصیص 100 درصد رشد یافته است.

وی افزود: در گذشته شاخص بهره مندی آب روستایی 70 درصد بوده که به 76 درصد در سال جاری ارتقاء یافته که این رقم در میانگین استان 74 درصد است.

فرماندار شهرستان با اشاره به پروژه های عمرانی در حوزه آموزش و پرورش، بیان کرد: آموزشگاه های روستای یالانچی، زرد و کاستان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون تومان نیز افتتاح خواهند شد.

وی هم چنین مجتمع آموزشگاه عشایری شهرستان را بزرگترین مجتمع در استان دانست و گفت: این مجتمع آموزشی با اعتبار 2 میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به پروژه های عمرانی دیگر گفت: افتتاح کانال بتنی 9 کیلومتری روستای دشتک با اعتبار 940 میلیون تومان، روکش راه های روستایی با اعتبار 500 میلیون تومان، افتتاح 5 مرکز جامع پزشکی در روستاها با اعتبار 500 میلیون تومان و اجرای طرح هادی روستایی نجف و آغمزار با اعتباری بالغ بر 350 میلیون تومان به بهره برداری خواهند رسید.

این مقام شهرستانی از پیشرفت فیزیکی 57 درصدی در مناطق زلزله زده بخش مانه خبر داد و خاطر نشان کرد: در این مناطق حدود 500 واحد مسکونی پایان کار دریافت کرده اند.

وی هم چنین افزود: تاکنون 18 میلیارد تومان تسهیلات 20 میلیون تومانی مقاوم سازی، 61 هزار پاکت سیمان رایگان، 2 میلیارد تومان تسهیلات معیشتی و 1 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به زلزله زدگان اعطا شده است.

غلامرضا عوض زاده با بیان این که در دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه کشاورزی 44 کیلومتر خط انتقال آب انشعاب شده است، گفت: هم چنین 24 کیلومتر خط انتقال آب به همراه لوله گزاری به بهره برداری رسیده است.

 وی در ادامه افزود: اجرای آبیاری نوین تحت فشار به عنوان پروژه های زیربنایی دولت با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد تومان، 2هزار و 435 هکتار از اراضی شهرستان را تحت پوشش قرار داده است.

وی اظهار کرد: برای تسهیلات مکانیزاسیون جهت خرید کمباین، تراکتور و ابزار آلات کشاورزی 25 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان اعطا شده است.

فرماندار شهرستان با بیان اینکه 245 میلیارد تومان از ابتدای سال 92 تا سال 95 به شهرستان بودجه اختصاص یافته است، گفت: در حالی که از سال 88 تا 91، مبلغ 110 میلیارد تومان تصویب و 70 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

عوض زاده تصریح کرد: در دهه مبارک فجر سال 95، تعداد 144 پروژه با اعتبار 52 میلیارد تومان به بهره برداری رسید که در دهه مبارک فجر و هفته دولت سال جاری این رقم به 171 پروژه با اعتبار 56 میلیارد تومان ارتقاء یافته است.

*لازم به ذکر است که مدیران دستگاه های دولتی گزارشاتی بیان نمودند که در قالب مصاحبه های اختصاصی تشریح خواهد شد.

انتهای پیام/ امین فیروزبخت

 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک