پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۷۹۹۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۱۰ - ساعت ۳:۲۱
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

حذف ۳۴ میلیون یارانه بگیر از دلایل رد کلیات بودجه ۹۷ بود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: حذف 34 میلیون یارانه بگیر در سال 97 یکی از مهمترین دلایل رد کلیات بودجه در صحن علنی مجلس بود.
حذف 34 میلیون یارانه بگیر از دلایل رد کلیات بودجه 97 بود,

علی قربانی، عضو کمیسیون برنامه ریزی و بودجه مجلس شورای اسلامی  در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک، در خصوص دلایل رد کلیات بودجه سال ۹۷ در صحن علنی مجلس اظهارکرد: مباحث کلان و محورهایی که  در بودجه سال آینده مطرح شده بود، باعث شد مجلس تصمیمی متفاوت از سنوات گذشته در تصویب لایحه بودجه بگیرد و رد شدن کلیات بودجه تصمیم خاصی در تاریخ مجلس بود.

 

وی با بیان این که کلیات بودجه چند ایراد داشت، اظهار کرد: یکی از مهمترین ایرادات به بودجه سال آینده حذف 34 میلیون نفر از یارانه بگیران بود که با توجه به شرایط اقتصادی جامعه حذف یارانه بسیاری از افراد سبب ایجاد فشار مضاعف به آنان می شد، بنابراین نمایندگان با آن مخالفت کردند.

 

وی افزود: باید مکانیزمی شفاف برای استفاده از مبالغی که از طریق حذف یارانه‌ها صرفه جویی می‌شود تعریف شود تا ببینیم چطور و چگونه این مبالغ برای بحث اشتغالزایی یا سایر موارد مصرف خواهد شد، زندگی بسیاری از مردم با همین مبلغ یارانه اداره می‌شود و تا زمانی که مکانیزم دقیقی برای حذف آن وجود نداشته باشد نباید به مردم فشار وارد شود.

 

نماینده مردم بجنورد، گرمه و جاجرم، راز و جرگلان، مانه و سملقان افزود: به عنوان نماینده مردم اعتقاد داریم می‌بایست هم ضرورت‌های کارشناسی و هم منافع مردم در مصوبات رعایت شود.

 

قربانی تصریح کرد: همچنین بخش دیگری که نمایندگان با آن مخالفت کردند مربوط به بودجه صندوق های ذخیره ای از جمله  صندوق توسعه ملی و صندوق بازنشستگان بود.

 

وی ادامه داد: در لایحه بودجه 97 میزان بدهی دولت به صندوق باز نشستگی تامین اجتماعی 120 هزار میلیارد تومان اعلام شده که در بررسی ها مشخص شد 60 هزار میلیارد تومان بدهی بوده و مابقی جریمه و دیرکرد بدهی است که می شود بهتر مدیریت شود.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه یکی دیگر از ایرادات لایحه بودجه ۹۷، انتشار اوراق بهادار است، گفت: دولت 55 هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه سال 97 در نظر گرفته بود که مجلس این مبلغ را به 35 هزار میلیارد تومان کاهش داد.

 

وی تصریح کرد: نمایندگان اعتقاد دارند بالا بردن میزان اوراق مشارکت دردی را از کشور دوا نمی کند و نمی شود با این شیوه کشور را مدیریت کرد.

 

قربانی با بیان این که کمیسیون تلفیق سه روز فرصت دارد تا اصلاحاتی را انجام دهد و مجددا لایحه را به صحن ارسال کند، گفت: برخی موارد را کمیسیون تلفیق می تواند اصلاح کند و امیدواریم این اصلاحات را انجام دهد و با پافشاری به مصوبه قبلی بودجه را مجددا به صحن ارسال نکنند.

 

وی خاطر نشانکرد:  به هر حال ما بعنوان نماینده مردم معتقدیم باید هم ضرورت های کارشناسی و هم منافع و دیدگاه های مردم در لایحه دیده شود، چرا که در شرایط فشار اقتصادی کنونی، جامعه کشش و توان فشارهای اقتصادی بیشتری را ندارد.

 

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک