جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۷۹۹۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۰۵ - ساعت ۲:۱۱

اختصاص ۱۱ میلیارد تومان اعتبار برای آبیاری تحت فشار روستای دشت شهرستان گرمه

سرپرست فرمانداری گرمه در جلسه بررسی به مسائل و مشکلات دهستان گلستان از اختصاص بیش از 11 میلیارد تومان اعتبار برای آبیاری تحت فشار در سطح 1000 هکتار برابر با 36 درصد اعتبارات آبیاری نوین استان در روستای دشت شهرستان گرمه خبر داد.
اختصاص  11 میلیارد تومان اعتبار برای آبیاری تحت فشار روستای دشت شهرستان گرمه,

به گزارش عصر اترک به نقل از  پایگاه خبری گرمه، اسماعیل مکرمی سرپرست فرمانداری گرمه در جلسه ستاد توسعه آبیاری نوین شهرستان در روستای دشت ضمن تبریک پیشاپیش چهلمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار داشت: خوشبختانه دولت تدبیر و امید برنامه گسترده ای برای حمایت از این بخش در دستور کار خود قرار داده که همگان طی این مدت در شهرستان این حمایت را می بینیم.

وی با اشاره به تجمیع اراضی کشاورزی در بیشتر مناطق شهرستان ضمن تقدیر از کشاورزانی که در این طرح همکاری کرده اند گفت: این طرح عظیم باعث شد که 36 درصد از منابع آبیاری تحت فشار استان  به این شهرستان اختصاص یابد.

مکرمی ادامه داد: توجه به صنعت کشاورزی و رفع دغدغه‌های کشاورزی و استفاده از روش های جدید در این صنعت می‌تواند ما را در رسیدن به محصولات بیشتر و با کیفیت‌تر کمک کند.

وی با تأکید بر اهمیت و نقش کشاورزی در اقتصاد کشور ادامه داد: کشاورزی پایه و اساس توسعه ملی و استقلال اقتصادی کشور است در این راستا با همکاری کشاورزان روستای دشت که کاملا به صورت سنتی کشاورزی صورت می گرفت توانستیم با تجمیع اراضی نزدیک به 1000 هکتار مبلغ بیش از 11 میلیارد تومان اعتبار که تخصیص صدرصدی دارد را برای این امر اختصاص دهیم که امیدواریم این طرح عظیم استانی تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

وی در ادامه گفت: بهره‌گیری از آبیاری‌های نوین در بخش کشاورزی و توسعه سیستم‌های آبیاری تحت فشار می‌تواند نقش مهمی در افزایش بهره‌وری داشته باشد به طوری که در آبیاری تحت فشار درصد قابل توجهی افزایش راندمان آبیاری را شاهد خواهیم بود و میزان برداشت محصل به دوبرابر افزایش خواهد یافت که این موضوع با دوبرابر شدن سطح زیر کشت به 4 برابر می رسد.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک